Hallo allemaal, ik zal me kort even voorstellen, ik ben nieuw op het forum en ben sinds 6 maand bezitter van een BMW 320d van 2002,tot nu toe heel veel plezier ermee gehad op vervanging van de turbo na.
Nu heb ik sinds vandaag een probleem met mijn wagen, namelijk hij wil niet starten,batterij is goed,starter draait mooi rond. IK heb al veel opgezocht en gelezen over dit probleem en kan concluderen dat het oftewel de injectoren zijn oftewel de brandstofpomp. Nu had ik ook iets gelezen over de relais van de brandstofpomp. Als ik mijn contact aanzet hoor ik de brandstofpomp draaien, maar na een 30-tal seconden valt dit geluid weg,is dit normaal zo of moet dit constant blijven 'draaien'. Mits ik momenteel met beperkte financiële middelen zit wil ik niet zomaar vanalles beginnen veranderen. Soms krijg ik de wagen aan na vele pogingen, de wagen rijd dan normaal zoals het moet.Wel is me opgevallen als ik wat gas geef er een beetje zwarte rook uit de uitlaat komt, aan de turbo kan dit niet liggen vermoed ik,mits deze nog maar een 7-8000 km op de wagen staat. Wat raden jullie me aan, eerst beginnen met de relais? Of weet er misschien iemand een specialist, liefst in België,heb namelijk geen zin om in panne te vallen in nederland. Oh wil ik er wel nog even bij vermelden dat ik een busje injector cleaner van wynns in de tank had gezwierd omdat ik een lange afstand autostrade moest doen,weet niet of het ook hierdoor kan of het gewoon toeval is.
Bedankt alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst zou ik beginnen met het uitlezen van de evt. aanwezige foutcodes. Dan de codes opschrijven, wissen. Nogmaals proberen te starten. Weer uitlezen. Komen er foutcodes terug en welke. Post ze hier samen met de omschrijving. De foutcodes geven een zoekrichting voor je probleem aan.
Dankjewel voor je antwoord, vanavond ga ik de wagen uitlezen en zal dan de eventuele foutcodes hierop plaatsen.
9 jaar
Juist de auto aan de computer gehangen, geeft 2 foutcodes weer namelijk 4242: cilinder gloeiplug circuit & 4B90: raildrukcontrole bij start. Morgen eens de bougies testen, voor de rest iemand ervaringen met deze foutcodes?
9 jaar
30 seconden is te lang voor de opvoerpomp. Waarschijnlijk is deze dusdanig versleten dat er niet voldoende startdruk is. Dit zou ik als eerste controleren. Startdruk moet minimaal 150 bar zijn anders zal de motor niet starten.
gr Martin
Vandaag de bougie die kapot is vervangen,geen resultaat. Heb de wagen uiteindelijk in gang gekregen na lang proberen. Wat me direct opviel is de witte rook die geproduceerd werd toen de motor koud stond,meer dan het zou mogen,is weggegaan nadat de motor wat warmer was. Toertje gedaan en wat me is opgevallen dat er soort zwart-grijze rook uit de uitlaat komt bij alle versnellingen bij volbelasting. Turbo zou het niet kunnen zijn is ongeveer 8000km geleden vervangen geweest,ook heeft de wagen nog vermogen. Ook nog eens eventjes uitgelezen en een soepele werkmeting gedaan en krijg ik enkel de waarden voor cilinder 1,wat me vrij bizar lijkt(zie foto).
[url=http://postimg.org/image/mq0o7ng7l/][img]http://s16.postimg.org/mq0o7ng7l/2015_03...[/img][/url]
9 jaar
[quote=GJBAutos]30 seconden is te lang voor de opvoerpomp. Waarschijnlijk is deze dusdanig versleten dat er niet voldoende startdruk is. Dit zou ik als eerste controleren. Startdruk moet minimaal 150 bar zijn anders zal de motor niet starten.
gr Martin[/quote]
Hoe kan ik dit het beste doen, sorry voor de domme vraag,maar heb het opgezocht en vind niet echt ergens uitleg hoe je dit moet doen.
Greets
9 jaar
Is de afbeelding in bijlage de brandstofpomp van onder de passagierszetel? Zoja deze kan ik relatief goedkoop aan geraken en wil het dan wel vervangen om te zien wat het geeft
grts
[url=http://postimg.org/image/b4i1p3pl3/][img]http://s15.postimg.org/b4i1p3pl3/0057_50...[/img][/url]
9 jaar
Je kunt dat controleren door de data tijdens het uitlezen te bekijken. Hier kun je de opvoerdruk en de startdruk zien
gr Martin
[quote=GJBAutos]Je kunt dat controleren door de data tijdens het uitlezen te bekijken. Hier kun je de opvoerdruk en de startdruk zien
gr Martin[/quote]
Uitgelezen en raildruk was inderdaad te laag bij starten, 100 bar, weet je of het die pomp is die ik in de foto hierboven had geplaatst, dan bestel ik deze.
grts
9 jaar
7.50114.50.0 , referentienummer van de brandstofpomp die ik wil bestellen, iemand ervaring of deze geschikt is voor de 3 serie?
9 jaar
Als die in het lijstje staat is die geschikt. http://www.besteonderdelen.nl/pierburg-9... ja dus
BMW 3 (E46) 320 d 95 02.1998 - 04.2005
[quote=MJ]Als die in het lijstje staat is die geschikt. http://www.besteonderdelen.nl/pierburg-9... ja dus
BMW 3 (E46) 320 d 95 02.1998 - 04.2005[/quote]
Hartelijk bedankt, ga hem direct bestellen en zal tegen volgende week laten weten of het heeft gewerkt.
Grts
9 jaar
Probleem opgelost, het waren toch 2 lekkende injectoren. Iedereen bedankt voor de hulp!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar