Hoi
Ik krijg steeds foutcode 4501 terug.
Inmiddels vervangen: LMM, egr klep, egr thermostaat.
koppelingen/slangen zijn visueel nagekeken en zijn in orde.
Auto rijdt verder perfect alleen brand de lampje met foutcode 4501.
Waar kan de fout nog in zitten?
Alvast bedankt
Neso
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Roetfilter? Drukken en tempraturen roetfilter systeem controleren
Kan ook nog zijn dat het uitlaatspruitstuk lek is, maar dat ruik je meestal wel.
gr Martin
Roetfiler is nagekeken en stoot 11 mg uit bij draaiende motor. Blijkt goed te zijn.
Het ruikt niet vreemd of apart. Rijdt prima, alleen electronica lampje met verhoogde uitstoot melding brandt.
Temperatuur is redelijk goed. Na ongeveer 25 min rijden is ie op 87 graden. Dit heb ik nagekeken dmv de hidden menu op dashbord schermpje.
Nu ben ik radeloos, ik weet niet waar ik nog moet zoeken? Wat heeft nog meer met verhoogde uitstoot te maken?
Alvast bedankt
Neso
9 jaar
Is motor pas na een half uur op temperatuur, of bedoel je volledig op bedrijfs temperatuur? Volgend se omschrijving zou ik aan de thermostaat denken, die niet helemaal sluit waardoor de motor moeizaam op temp. komt mag storingslampje.
9 jaar
De motor dient veel eerder op temperatuur te komen. Er zit normaal gesproken een bijverwarming op om de koelvloeistof extra snel op te warmen. Vaak breekt er bij de thermostaat een stukje plastic af waardoor de thermostaat open blijft staan.
Je zou eens moeten kijken of de auto wel regenereerd. Dit is te bekijken als je de computer uitleest. Verder kun je met de juiste apparatuur kijken of het drukverschil bij het roetfilter binnen de toleranties valt.
Als de motor te langzaam opwarmt gaat deze ook niet regenereren waardoor het roetfilter volloopt
Blijft het lampje branden of gaat deze ook zo maar weer onder het rijden uit?
gr Martin
Het duurt een half uurtje voordat de motor op bedrijfstemperatuur komt rond de 85 graden.
Lampje kan je resetten maar dan gaat ie weer aan en blijft ie constant aan.
Binnen hoeveel minuten zou de motor op 85 a 90 graden moeten komen?
9 jaar
Het ligt er een beetje aan hoe hard je rijd maar dit moet toch binnen 10 minuten gedaan zijn.
gr Martin
Hi
Ik heb inmiddels de EGR thermostat en de normale thermostat vervangen. Motor is nu rond de 10 minuten op temperatuur van 90 graden.
Echter is na het wissen van alle foutcodes alweer de melding verhoogde uitstoot terug. Lampje blijft branden. Het is frusterend. Wat kan ik nog meer doen om achter de probleem te komen?
Gr.
Neso
9 jaar
Regenereerd de motor nu wel?
En weet je zeker of het spruitstuk niet lek is? Dit komt heel vaak voor namelijk en krijg je deze foutcode ook.
gr Martin
Hoi
Motor loopt verder goed en spruitstuk is nagekeken en lijkt niet lek te zijn.
Ikheb geprobeerd op snelweg, een traject van 150 km in zijn 4 te rijden met meer dan 3000 toeren en ik merk niet dat er iets gebeurt met dpf ofwel dat er een regeneratie start. Op zon manier rijden had geen effect.
Kan het regeneren misschien uitgezet zijn? Hoe start ik dat weer op? Is de oplossing de dpf schoonmaken of vervangen?
Groet
Neso
9 jaar
Als je kunt zien dat het spruitstuk lek is dan is ie vaak goed lek. Meestal is dit van onderen niet goed te controleren.
Regeneratie kun je met de juiste computer aanvragen en zal dan de eerste keer als aan de voorwaarden voldaan is gestart worden.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar