BMW 1-Serie: E81 Vermogen valt weg, motor valt uit, foutcodes uitgelezen

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 116 i

Beste lezer,

Vanaf vorige week ben ik in het bezit van een BMW E 81 116i uit 2009 met 30.000KM gereden.
De auto heeft mij 12.000 euro gekost.
Tijdens de proefrit is mij niets opgevallen en reed de auto perfect.
Na afleveren heb ik er 250KM probleemloos mee gereden.

Daarna reed ik thuis weg met 30km/h en viel na 100M het vermogen weg, het gaspedaal deed niks meer en met motorlampje met het vakje eromheen ging geel branden.
Tot de motor uitviel en hij automatisch opnieuw wilde starten, maar de motor sloeg niet aan.
Ik heb toen de sleutel uit het contact gehaald er weer opnieuw in gedaan en ik kon weer 100 meter rijden tot dezelfde problemen weer begonnen.
Dit 6 keer hebben herhaald stond ik weer thuis.

Een dag later heb ik de motor thuis 2 minuten voor de deur op 2000 toeren laten draaien en was er geen probleem.
Weer een dag later heb ik de auto probleemloos 2KM verder naar de BOSCH garage gereden om hem uit te laten lezen.

De volgende foutcodes heb ik op een rapportje staan:
Siemens MS 80 - 7
2AAF Elektrische-brandstofpomp - Signaal bonplausibel/buiten bereik
30EA NOx-opslagkatalysator - Zwaveloxidegehalte buiten bereik
2A2D Brandstof-lagedruksensor - Minimale waarde bereikt
29F3 Lagedruksensor brandstof - Kortsluiting naar massa
2D2A Druksensor inlaatbuis/ sensor atmosferische druk - Offsetfout
29DC Cilinderafschakeling - Druk te laag
29F2 Brandstof-hogedrukregeling - Onderbreking /geen signaal
ESP Teves MK60 E5 - 1
9520 CAN-signaal van stuurkolomeenheid - Interne fout
Besturing - 1
Geen foutdetails beschikbaar
Elektronisch contactslot
Geen foutdetails beschikbaar
Combi-instrument 3.0 - 1
E104 CAN-Low-kabel - Foutief

Wat kan er aan de hand zijn en wat moet er opgelost worden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

WouterBMW

Geplaatst door WouterBMW (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Oke , alles wissen en kijken wat er terug komt bij de storing.
Lijkt me een brandstof/druk probleem.
Wat zei de bosch garage ?
Trouwens geen garantie ?

WouterBMW (0), 9 jaar geleden

Ik heb de auto gekocht bij een BOSCH garage en in overleg met hun mijn auto voor het uitlezen naar de dichstbijzijnde BOSCH garage gereden.
Mijn auto wordt vandaag opgehaald door de garage waar ik hem gekocht heb.

De garage waar ik hem gekocht heb gaat verder onderzoek doen, vandaag even bellen om te horen hoe, wat en wanneer.

check

Beste antwoord, geplaatst door carlosvdk68 (0) PRO, 9 jaar geleden

Er was 'toen' (09) een issue met de verstuivers (Bosch..:-)..) wellicht is deze auto toen buiten het dealer netwerk gebleven, want anders had ie de update verstuivers al wel gehad, deze symptomen duiden daar nl op.
Zelfde geldt voor de lage druksensor, voor deze is er ook een verbeterde versie beschikbaar al geruime tijd, de testkast (dealer...) herkent gelijk als er nog een oud type op zit.
Ik wil de Bosch carservice niet in negatief daglicht stellen, maar de dealer testkast kan ook ,aan de hand van een test het inspuit beeld per verstuiver in kaart brengen, en zo zien of het inderdaad nog de oude verstuivers betreft. (zwarte of grijze behuizing, en dan nog div versies 02/03/04)
Nieuwe verstuivers moeten tevens ingeleerd worden...bij de dealer.
De rest vd storingen zijn niet interessant, de Nox sensor/kat verzwaveld, kan een gevolgstoring zijn, omdat ie niet kan ontzwavelen als er andere motorstoringen aanwezig zijn.
Gezien de lage km stand raad ik zowieso aan om bij de dealer...de sleutel eens in de keyreader te laten zetten ,om te kijken of er nog zgn acties open staan. (kettingspanner/lage druksensor/bobines/programmeerstand)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.