auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 1-Serie: Stotteren / inhouden + uitvallen BMW 120d ( M47 )

Brandstof: Diesel, Motorcode: m47tu2

Goedenavond,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Het probleem betreft een BMW 120d uit 2005 met de volgende klacht:

Bij deellast geen probleem.
Wanneer ik 3/4 of meer belast dan gaat de motor stotteren / inhouden, dit gebeurd alleen boven de 3000 toeren.
Tijdens het stotteren komen er 2 symptomen voor. optie1: Motor gaat opeens voluit --- optie2: motor valt uit.
Vervolgens contact uit en weer aan en de auto start meteen!

Het voelt als een motor welke niet op alle cylinders loopt... ( tijdens stotteren meer zwarte rook )

Motor geeft geen foutcodes!


Mijn eerste gedachten gingen uit naar een te kort aan brandstof, dit heb ik in onderstaande volgorde aangepakt om het e.e.a. uit te sluiten

1. Brandstof filter vervangen
2. olie ververst
3. luchtfilter vervangen

Geen verandering!

4. LMM losgekoppeld --> geen verschil

Onderstaande onderdelen van een ander blok overgezet welke ik nog had liggen.

1. brandstofpomp ( in tank )
2. Hoge druk pomp op motor
3. Verstuivers
4. Raildruk sensor
5. Raildruk regelaar

Na deze veranderingen een enorm verschil in verbruik. ( 1 op 11 naar ruim 1 op 20 )
Probleem blijft echter onveranderd!

Turbo druk loopt netjes op wanneer ik live data bekijk.


Werkelijk geen idee waar ik op dit moment moet gaan zoeken.... wellicht iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?


Alvast ENORM bedankt voor het mee denken.



O ja, EGR is softwarematig weggeschreven. ( vacuum afgesloten )

Geplaatst door

bos1984 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blijft de EGR niet hangen? komt nl wel eens voor.
Even de dikke slang losnemen en met een vacuumpompje de klep bedienen, en bekijken.
Dat Pierburgklepje van de aansturing van dat vacuum wil ook wel eens voor problemen zorgen.

carlosvdk68 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.