Weet iemand waar ik de betekenis van "eigen" BMW foutcodes kan opzoeken. Wij zitten hier namelijk met een 1 serie met een "volle bak" foutcodes :
C01D1 : EGR controle
C0A74 - gloeibougies
C0A79 - gloeibougies
Deze drie codes zijn niet te wissen.
De volgende codes die we kunnen wissen, maar onmiddellijk terugkomen als hij gedraaid heeft :
C0206 - lambda cilinderrij 1
C0BC1 - LMM
C0BB6 - LMM
C0BC6 - temp. sensor inlaat
C0BA1 - signaal temp. sensor inlaat
C0BDA - brandstofdrukregelaar.
Klachten van klant : hij start soms niet als hij alle "lichtjes" niet gewist heeft via zijn display.
Die meldingen zijn volgens hem : geen DTC, geen ABS, Service, .....
Brainbee kan hier niet goed mee overweg zoals ik al eerder vermeldde, hopelijk kunnen we beter verder met de Texa. Maar ondertussen zitten we te zoeken.
Batterij en laadstroom perfekt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi.
Hmmmm...ik heb een paar dagen terug iets gezien...een soort module die je op een diagnost-stekker of plug kon plaatsen van de auto en het nam alle foutcodes op (je zou ook de foutcodes kunnen aflezen van dat ding) en met een UBS verbinding zou je via een programmatje dat bij dat ding hoort alles kunnen aflezen van de codes en wat die betekenen...ben ff vergeten waar ik dat zag...was wel op youtube.
Thx Hans, maar spijtig genoeg staan die C-codes van BMW er niet tussen. Maar toch heel interessante link.
auto is vandaag binnengebracht met defekte brandstofpomp. Echter : brandstofpomp in reservoir werkt naar behoren want we hebben brandstof na de brandstoffilter, maar geen mazout tot aan injectoren
hogedrukpomp defect....
Gaan hem vandaag eens "serieus" uitlezen met Texa. Blijkt geen can-communicatie te zijn met stuurdoos motor.
batterij vervangen, ingeleerd, een paar foutcodes gewist en auto start terug als een wekker........
Rara.....
We kijken verder na.
Of hoe je toch verder moet investeren in de nodige diagnoseapparatuur..............
Terug naar af ondertussen
Patje, blijkbaar ga je gelijk hebben. Volgens BMW-specialist kan dit niet want "ze" hebben dat nog nooit moeten vervangen. Maar..... Via via blijkt er wel degelijk een probleem te zijn bij dit type auto. Is motor met "omgekeerde" distributie en de pomp zou met "vertraging" gemonteerd staan en daardoor voortijdige slijtage veroorzaken aan ketting en pomp. Vandaar dat wij telkenmale terug kunnen starten als we de fout van de pomp wissen....
[b]Vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen![/b]
Klant heeft nieuwe auto gekocht. Vond de 9000 euro herstellingskosten te hoog.
Probleem dus opgelost........................... alhoewel, waarschijnlijk verplaatst naar Litouwen.
Hebben jullie al de massaverbindingen gecontroleerd, ook die in de motorruimte,zekeringen gecontroleerd die bij in de E box zitten van de DDE computer??DDE relais gecontroleerd (blauwe relais naast DDE computer)??Vocht in de E box ?? Die fout van gloeibougies zijn gewoon defecte gloeikaarsen.En wat bedoel je juist met niet starten,slaat de motor niet aan of werkt zelfs de startmotor niet?? Dit is volgens mij een elektrisch probleem, en heeft niets te maken met de slijtage van de distributie, want dit geeft alleen geratel en op langere termijn breuk van de distributieketting!!Hoe komen jullie aan 9000 herstellingskosten?? Het platteland in Vlaanderen ,in welke omgeving bedoel je dan ?? Km stand?? Kan je chassisnr hier mailen ??
@Einstein Brain: zoals u kunt lezen is de auto inmiddels verkocht. Nakaarten heeft bij deze geen zin meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar