BMW 3-Serie: EML lampje gaat branden daarna uit en motormanagement lampje aan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Ik heb een vreemd probleem waar ook mijn garage niet uitkomt. Auto: BMW 316i 1.8 uit 2004 (4 cilinder dus)
Het volgende:
EML lampje gaat branden, als ik dan gas geef tot 3.000 toeren schiet die door naar 4.000 en gaat eml uit.
Daarna gaat het motormanagement lampje branden en blijft branden. Verschillende keren naar garage geweest en daar is die uitgelezen en verschillende dingen zijn vervangen.

Daarna gaat het een tijd goed en dat verschillende keren.
Nu is zonet weer hetzelfde gebeurd. Ik had de hele dag geen problemen en ben vanaf Rotterdam naar Den Haag gereden. Daar mijn auto geparkeerd en vervolgens een half uur later weer gestart. en ja hoor EML licht op (ik had nu dus al een aantal weken geen probleem gehad na de laatste reset van de foutmeldingen) ik motor uitgezet en weer aan maar eml bleef terug komen. terwijl dit de laatste keer wel had geholpen. Ik dus maar weer gas gegeven tot 3000 en daarna weer doorschieten naar 4000 toeren. Nu is de EML uit en motormanagement blijft aan. Balen dus.
De garage is nu van plan de hele computer te vervangen wat een flinke duit gaat kosten maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Als ik een goed gevoel zou hebben zou ik het geld wel neerleggen maar ja..... Heeft iemand enig idee? De auto loopt ondanks het motormanagementlampje dat brand gewoon perfect!

Wat mij opvalt is dat de motor altijd warm was en korte tijd 30 minuten / 1 uurtje had stil gestaan waarna het probleem zich voordeed. Misschien dat iemand wat met die info kan.
Alvast bedankt voor jullie hulp! Ik ben er echt ziek van!!! Shit probleem! De auto bevalt me te goed maar ik zou in staat zijn hem weg te doen heirdoor.

Grtz
Frank

sfbolxx

Geplaatst door sfbolxx (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Frank,

Voor de dealer nog meer luk raak gaat vervangen, vraag eens de storingscode's die in het geheugen staan en plaats die even hier..

Zonder code word het lastig, maar het is niet de bedoeling dat je zoiets de halve motor vervangt, je beurs leeg is, en nog niet verder gekomen bent met het probleem.

Gr Stefan

sfbolxx (0), 14 jaar geleden

Ik zal erachteraan gaan. Ben alleen niet binnenkort in staat om langs te gaan. Zodra ik ze heb zal ik ze plaatsen. Bedankt alvast voor de snelle reactie

sfbolxx (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan en andere leden van dit Forum.

Ik heb inmiddels de foutcodes laten uitlezen. Ik hoop dat jullie me aan een oplossing kunnen helpen!

Eerste code die ik zie is: 2A67 -> daaronder staat dan P1050
tweede code die er is: 2A6B -> daaronder staat dan P1062

Vr. Gr.
Frank

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

2A67 - P1050 VVT control circuit Bnak 1
2A6B - P1062 VVT Linp home request Full Stroke position not reached

Er is een probleem met de klepbediening van Bank 1.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bnak = Bank
Linp = Limp
Oiram

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Iets te snel getikt, bedankt voor het opletten.

sfbolxx (0), 14 jaar geleden

Uhhhh :-(
Wat houdt dit in? wat moet / kan eraan gedaan worden?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zou een dealer gewoon moeten weten en anders kunnen ze het opzoeken of navragen.
VVT staat voor Variable Valve Timing. Als die niet klopt dan loopt de motor niet goed meer.

sfbolxx (0), 14 jaar geleden

Maar de motor loopt wel goed en er is al een keer iets vervangen wat dat regelt. Weet niet de naam van het onderdeel meer.
Verder zou ik dan denken dat het altijd moet zijn en niet af en toe. Of heb ik het verkeerd? Nu zijn na het uitlezen van vandaag de meldingen gewist en heb ik geen lampjes meer branden. Ik ben al een paar keer met de auto weggeweest. Komt dat dan wel overeen met wat de melding doet vermoeden? Het vermoeden van de garage nu is dat er misschien iets mis is met de kleppen (stangen?) zelf. Kan dat ook? De reden dat ik niet meteen dit laat vervangen is omdat het elke keer vermoedens zijn en niet gezegd wordt dat is het en daarna is het goed.... Wat ik al eerder zei ik wil best een reparatie laten doen maar dan moet het wel op feiten en niet op vermoedens zodat ik over 2 of 3 weken weer met het zelfde lampje te maken heb.
Grtz
Frank

sfbolxx (0), 14 jaar geleden

Niemand die mij verder van een advies kan voorzien? Kan het iets met een sensor te maken hebben of met een elektronisch issue? Kan het inderdaad zo zijn dat de stangen krom zijn van de kleppen???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.