auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 1-Serie: Enorme gekraak

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 120

Sinds de koude dagen zijn aangebroken, hoor ik gekraak van rubber vanuit de achterkant van de auto.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat de schokbreker rechtsachter. Telkens als ik over hobbels of kuiltjes hoor ik het.

Auto veert niet anders dan normaal, hangt niet aan 1 kant en trekt niet naar rechts..

Wat is wijsheid?

Schokbreker rechts achter vervangen?
Beide schokbrekers achter gaan vervangen?

Of kan het ook iets anders zijn ?

Geplaatst door

BMW075 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niet zomaar de schokbrekers verevangen en kan goed in de draagarm rubbers of dergelijke zitten dus eerst goed controleren wat de oorzaak is anders maak je onnodig kosten zonder dat je het verholpen hebt.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

11 jaar

Zal me niets verbazen dat het de fuseekogel in de achteras ophanging, een soortgelijke kogel in 5 en 7 series gaf ook altijd dit probleem.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Bedankt voor jullie reacties.
Omdat het geluid (erg luid) duidelijk bij het op-en neerwaartse beweging te horen was, had sterk t vermoeden dat het de schokbreker zou zijn.

Vrijdag dan maar de brug op.

Ik laat wel weten wat de oorzaak was..

gr. Ece

BMW075 0

11 jaar

Sorry voor de late reactie maar probleem is opgelost.
Bleek 1 van de rubbers bij draagarm te zijn. Omdat het vervangen te veel werk was heeft mn maat t anders opgelost.
Met een injectienaald dunne olie tussen rubber en metaal gespoten. Probleem opgelost.

Hahaha je had het gezicht van de mevouw moeten zien toen ik zei 'voor de auto' op de vraag waar ik de injectie naalden voor nodig had... :):)

BMW075 0

11 jaar

En de volgende keer dat je lawaai hoort daar dan ligt waarschijnlijk je draagarm op straat.....

Mercury 0
badge

11 jaar

Nee hoor, je gaat geen geluid meer horen, je wiel staan ineens zo scheef onder de auto dat rijden niet echt fijn meer is.

Zo gaat het er dan uitzien

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Als ik zo naar de foto kijk, was die van mij een heel ander rubber. Misschien was het toch een ander rubber dan die van de draagarm. In ieder geval 1 waar je moeilijk bij kwam

BMW075 0

11 jaar

Ach met de apk zien ze hem wel,dan moet je er alsnog bij......

Mercury 0
badge

11 jaar

Ander wielophanging maar hetzelfde probleem. Een droog lopende kogel die het kunststof opvreet en vervolgens de wielen verkeerd onder de auto zet.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

[quote=GJBAutos]Ander wielophanging maar hetzelfde probleem. Een droog lopende kogel die het kunststof opvreet en vervolgens de wielen verkeerd onder de auto zet.

gr Martin[/quote]
Martin,

Absoluut niet aanvallen bedoeld hoor, maar het probleem is toch opgelost als je de droog gelopen kogel wederom insmeert met olie? Ja uiteidelijk zal het wel weer opdrogen, maar dan ben ik sowieso toe aan een grootonderhoud.

BMW075 0

11 jaar

Bij het vervangen van dit soort fuseekogels zien wij dat de kogel zelf bijna altijd dusdanig slecht/verroest is dat het inspuiten van vet of olie alleen het gekraak weghaald, de slijtage gaat gewoon door.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Bij mij in de wijk liggen behoorlijk wat drempels.
ik hoor met deze lage temperaturen zo'n beetje alle auto's wel geluiden maken die erover heen rijden.
Het varieert van luid kraken tot piepen,tokkelen.
Heeft het niet gewoon met de lage temperaturen en het veelvuldige strooien van zout en zand te maken.
Ik denk dat dan bij alle auto's draagarmen,kogels en wat dies meer zij slecht zouden moeten zijn,dat geloof ik niet.
Het word ook wel een beetje bangmakerij op deze manier.

primera p11 0

11 jaar

Primera, wel eens een audi a4 of een passat gezien met lichte speling op een kogel? Laat zo iemand een paar duizend kilometer doorrijden en je krijgt ze binnen met een plat liggend wiel... meestal gebeurd dat gelukkig op zo'n drempel en niet bij 130 op de snelweg...
De topicstarter rijdt in een auto die nog redelijk waarde bezit, zoiets hoor je te onderhouden en te reparren is mijn mening, niet ff op te vullen of in te spuiten. Martin is gespecialiseerd in BMW s en die weet wel wat er gaat gebeuren... dus geen bangmakerij , maar realiteit. Nou ga jij vast niet van de Nissans af, maae stel dat jij zo'n BMW inkoopt, wat denk je dan? En hier op de site gaan we vooral voor veilig, het is hier toch niet het oostblok waar subframes met spanbanden onder autos worden gehouden. Ik maak niemand bang, maar een rubber of kogel die ruim is en met olie en injectienaalden weer tijdelijk stil wordt gemaakt. niet echt veilig en uitstel van....... dan kunnen we ook wel weer het advies geven om iemand met lawaai in de cardan daar gewoon een kilo bananen in te laten proppen, is ie eerst ook weer ff stil...

met vr gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

Uiteraard moet je er niet dom mee doorrijden en het laten beoordelen door een garage.
En bij teveel speling of afwijking vervangen.
Maar ik hoor tegenwoordig zoveel auto's kraken en tikken die over drempels rijden bij ons in de wijk.
Ik denk daarom dat ook een heleboel te wijten is aan de lage buitentemp en het strooien van zout en zand.
En dat dat nou niet direkt leid tot afbrekende wielen of erger.
Maar goed,de TS weet wel genoeg,denk ik.

primera p11 0

11 jaar

In Drempelland Nederland is er idd een bovenmatige slijtage aan het onderstel. En idd niet elk iets ruimer stabilisatorstangverbindertje is direkt gevaarlijk....en de ts weet nu inderddaad wel genoeg..

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.