Voel baar bij gas geven trilling voel baar bij achteras aandrijfassen geen speling te merken wielen geballanceerd wiellen gewisseld voor naar achter geen resultaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En toen ?
Proffesional ? iets meer info is welkom.
Klacht ?
- Een van de ophangrubbers van de uitlaat gebroken, waardoor deze tegen een van de hitte-schilden of de bodemplaat trilt.
- Steen tegen een van de aandrijf-assen gehad, of een iets te hoge stoeprand genomen, waardoor de as uit balans is geraakt ?
- Middenlager van de cardan-as teveel off-line ?
- Homokineet van de cardan-as losgehaald en niet op de oorspronkelijke wijze (en daardoor bijna 'op slot' zittend) weer in elkaar gezet ?
- Balanceerplaatje van de cardan-as verloren ?
Dit met een puntlas vastgezette plaatje van slechts een paar gram heeft dezelfde functie als het balanceergewicht bij een velg. Opnieuw balanceren dient met de cardan-as in een draai-(balanceer)bank te geschieden. De Dhz-er kan experimenteren met een slang-klem om de cardan-as. Het schroefdraad-deel van de klem dient dan op de plaats van de puntlas te komen. Zo nodig gewicht toevoegen op deze plaats onder de slang-klem, tot de trilling tot een acceptabel niveau is gereduceerd.
11 jaar
Probleem gevonden ( zit in diferentieel) bedankt .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar