BMW 1-Serie: trilling bodemplaat vanaf 80 km tot 140 km

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine

Voel baar bij gas geven trilling voel baar bij achteras aandrijfassen geen speling te merken wielen geballanceerd wiellen gewisseld voor naar achter geen resultaat

cvandeluijtgaarde

Geplaatst door cvandeluijtgaarde (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

En toen ?
Proffesional ? iets meer info is welkom.
Klacht ?

Freude_am_Fahren (0), 11 jaar geleden

- Een van de ophangrubbers van de uitlaat gebroken, waardoor deze tegen een van de hitte-schilden of de bodemplaat trilt.
- Steen tegen een van de aandrijf-assen gehad, of een iets te hoge stoeprand genomen, waardoor de as uit balans is geraakt ?
- Middenlager van de cardan-as teveel off-line ?
- Homokineet van de cardan-as losgehaald en niet op de oorspronkelijke wijze (en daardoor bijna 'op slot' zittend) weer in elkaar gezet ?
- Balanceerplaatje van de cardan-as verloren ?
Dit met een puntlas vastgezette plaatje van slechts een paar gram heeft dezelfde functie als het balanceergewicht bij een velg. Opnieuw balanceren dient met de cardan-as in een draai-(balanceer)bank te geschieden. De Dhz-er kan experimenteren met een slang-klem om de cardan-as. Het schroefdraad-deel van de klem dient dan op de plaats van de puntlas te komen. Zo nodig gewicht toevoegen op deze plaats onder de slang-klem, tot de trilling tot een acceptabel niveau is gereduceerd.

cvandeluijtgaarde (0) PRO, 11 jaar geleden

Probleem gevonden ( zit in diferentieel) bedankt .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.