close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Fluiten en roken van motor 320d 100kW

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d 100 kW

Hallo ,

ik rij sinds een jaar of 2 met een E-46 touring 320d (100kW) van december 2000, nu 230.000 km. In het algemeen goed verbruik (6.2 l/ 100 km) en goed starten.

Toch doet de motor soms raar, hoewel hij niet slecht trekt denk ik dat ie niet altijd zijn volle koppel levert en ik vermoed dat een en ander dezelfde oorzaak heeft:

* (bijna) iedere keer wanneer de wagen afremt (bv voor rood licht) blijft het toerental
wat rond de 1000-1200 toeren hangen en , hoewel ik geen gas geef, gaat de verbruiksmeter wat heen en weer rond de 6 à 8 l/100km, bovendien "bokt" de motor dan en draait onregelmatig, dit kan tot 15 seconden aanhouden en verdijnt dan vanzelf, waarna de motor rustig stationair draait op 750 t/min.
vanals je weer wat gas geeft, is dit compleet voorbij

* bij optrekken, zelfs traag, fluit de turbo redelijk, is wel leuk om horen, maar is het eigenlijk wel normaal?

*en last but not least : bij goed gasgeven is er serieuze rookontwikkeling boven de 3000 t/min. Op de laatste keuring was ie met de hakken over de sloot voor de milieutest.

*is niet vinnig onder de 2000 t/min
trekt duidelijk beter vanaf 2000 t/min

welke dingen kunnen hier aan de oorzzak liggen? ik heb al vanalles gehoord : carterventilatiefiltertje (ga ik nu in tweekend vervangen), luchtmassameter kapot?
Als jullie iets herkennen, graag wat feedback

grtz tom

Geplaatst door

Tommy Wood (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien de EGR klep die blijft hangen?

Mr J 0

16 jaar

het probleem kan inderdaad opgelost zijn als je de carterventilatie vervangt
dit wordt tegenwoordig standaard gedaan bij een beurt (gaf vaak problemen, nu nog van mensen die nooit voor een beurt komen alleen voor problemen)

[quote=trucker0werner]het probleem kan inderdaad opgelost zijn als je de carterventilatie vervangt
dit wordt tegenwoordig standaard gedaan bij een beurt (gaf vaak problemen, nu nog van mensen die nooit voor een beurt komen alleen voor problemen)[/quote]
+1

Goed onderhouden. Dus ook alle filters zoals carter, brandstof, olie en luchtfilter.
Laat hem hierna eens uitlezen.

boccaccio 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.