Goedendag,
Heb een X5 staan waar de foutcode 5F3A en 5F39 in opgeslagen is. Dit zou van de verdeelbak / transfer case komen.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het losse tandwiel ipv de complete actuator wat op internet beschreven wordt!?!
Of kan het ook nog een andere oorzaak hebben? Volgens de handelaar kwam het doordat hij lang met een lege accu heeft gestaan!!!
Alvast bedankt voor de bijdrage.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou de auto eens stroomloos maken (algehele reset) voor een uurtje, pas op met piekspanningen, dus met acculader op servicepunten voordat de pool eraf gaat, en daarna lader uitzetten..en weer andersom bij monteren pool.
Ook kan de dealer er een maatregelplan op zetten, daar zit de VTG vast wel bij in.
Ook kan hij er een test op los laten, aansturen vd VTG motor etc etc.
VTG's worden wel eens vervangen, maar dan meestal doordat ze doorslippen en 'hikken'.
Probleem is opgelost.
We hebben de actuator gedemonteerd, opengemaakt en het tandwiel vervangen en het werkt weer perfect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar