bij een bmw 318 i cabrio aut. met 30000 km op de teller komt regelmatig de foutcode gasklep signaal voor.
Het smoorklephuis is al onder coulance vervangen maar het probleem blijft zich voor doen.
De auto ging na een snelwegrit en wat langer decelereren in noodloop.
na afkoelen en opnieuw rijden was het probleem weg.
Na het controleren bij bmw dealer Nobra te helmond bleek de foutmelding nog aanwezigmaar er bleek niets direkt mis te zijn.
Fout wissen en proefrit geen foutcode.
Na afkoelen en weer controleren was de zelfde fout weer aanwezig.
Sugestie monteur kabelboom vernieuwen maar geen garantie.
Gaarne tip ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niet eens een mogelijkheid om een tijdje met meters eraan te rijden? Eens inzichtelijk maken wat er gebeurt in het signaal waardoor de computer een foutmelding opslaat
Er blijkt bij dit type geen mogelijkheid te bestaan om waardes uit te lezen tijdens een proefrit.
Bij wat rondbellen gaf men mij de tip het carterventilatie membraan te cotroleren en te reinigen.
ok.. ben benieuwd... vreemd dat er geen dynamic data uit te lezen valt.. Hou ons op de hoogte
Met de juiste tester kun je gewoon rondrijden en live data bekijken.
Dat is zo bij alle BMW's en een hele hoop andere merken, zeker bij recente modellen.
Uitzonderingen zijn wat oudere ABS systemen die dit niet doen, maar bij een motor gaat dat zo goed als altijd.
Thx Old.. begon al aan mezelf te twijfelen.. krijg je op een bepaalde leeftijd he :-)
Voor Oldford
Zou je aan kunnen geven welke tester ?
Bmw specialist van Dijk uit St Oedenrode bevestigde de uitspraak van Bmw dealer Nobra cars.
We hebben ook al gehoord dat het gewoon aan de ecu zou kunnen liggen. Dit moet nog gerefereerd worden.
Welke tester? Dat zijn er nog al wat:
BMW Fabriektesters: GT1, INPA.
Aftermarket: Carsoft, SnapOn, Bosch KTS, en nog vele anderen.
Ik neem aan dat dit een 1.8L 16V is met een ME9. Op de datalijst staat gewoon de parameter Voertuigsnelheid.
Dat alleen al bewijst dat er ook rijdend diagnose mogelijk is.
Je kunt het ook eens met een OBD2/EOBD tester proberen. Misschien kun je het daar al mee zien.
Een van de eisen van EOBD is dat er rijdend diagnose mogelijk moet zijn.
Die "specialisten" hebben er gewoon geen zin in om voor jou rond te gaan rijden.
Succes.
rijdend meten is in dit geval redelijk belangrijk omdat je dan in ieder geval een idee moet kunnen krijgen waar het misgaat. Nu kan je namelijk alleen maar veel nadenken en wat gaan vervangen. Met wat geluk heb je meteen het goeie, maar met wat pech... nou ja, dat hoef ik niet uit te leggen vermoed ik....
Succes
Ook al ga je meten moet je weten wat je aan het meten bent.
Er zitten 4 pot meters in.
De fout treed maar af en toe op dit maakt het dus nog moeilijker.
Het carterventilatie membraan zit onder het inlaatspruitstuk dus voor hier bij te kunnen moet je het gehele inlaatspruitstuk demonteren.
Bij het losnemen van de olie dop bij lopendemotor was er behoorlijke reactie van de fastfueltrim ( ging naar +20 % )
We hebben er maar voor gekozen om tijdens draaiende motor remmenreiniger in de carterventilatie aansluiting op het kleppendeksel te spuiten.
Dit lijkt redelijk goed gewerkt te hebben.
Minder reactie op losnemen oliedop.
We gaan nu nog proefrijden.
leg me dat ens uit? Die handeling snap ik ff niet
dOOR REMMENREINIGER IN DE LEIDING TE SPUITEN SPOELT DIT VERONTREINIGINGEN VAN HET CARTERVENTILATIEMEMBRAAN .
Hierdoor dicht het beteraf.
en dat membraan gaat niet stuk van die scherpe vloeistof?
Ik dacht even dat je met draaiende motor bedoelde trouwens dus dat is duidelijk
dat bedoelde hij dus ook met draaiende moter :)
dan zuigt hij de remmenrijniger door het membraam en wordt het lekker schoon
en dat membraampie is trouwens goed te vervangen aangezien je inlaatspruitstuk uit 2 delen
bestaat.
bovenste deel eraf en je schroeft hem er zo af
ze gaan vaak kapot en veroorzaken ook olie verbruik,motorstoringen,fluitgeluid,hoog vacuum.
18 jaar
Wat voor een motor zit erin, en wat is het bouwjaar van de auto???
Heb je adapties uitgelezen, zo ja wat zijn de waardes????
Dealer kan altijd rijdend uitlezen en parameters controleren, vraag is altijd wie gaat dat betalen ?????
Test, bj en motor staat bij de vraag vermeld....
[quote=SvR1]bij een bmw 318 i cabrio aut. met 30000 km op de teller komt regelmatig de foutcode gasklep signaal voor.
Het smoorklephuis is al onder coulance vervangen maar het probleem blijft zich voor doen.
De auto ging na een snelwegrit en wat langer decelereren in noodloop.
na afkoelen en opnieuw rijden was het probleem weg.
Na het controleren bij bmw dealer Nobra te helmond bleek de foutmelding nog aanwezigmaar er bleek niets direkt mis te zijn.
Fout wissen en proefrit geen foutcode.
Na afkoelen en weer controleren was de zelfde fout weer aanwezig.
Sugestie monteur kabelboom vernieuwen maar geen garantie.
Gaarne tip ?[/quote]
Is er in dit geval geen sprake van garantie op reparatie? Probleem is niet door ze opgelost. Zal je niet kostenloos stellen maar zal ze wel actief moeten laten zoeken naar een regeling in coulance sfeer.
Hoe ver ben je ?????
Ik denk dat je adapties verlopen, vandaar mijn vraag beterffende motor e.d.
Na het reinigen van de carterventilatie met remmenreiniger is de fout niet meer voorgekomen.
De duitse klant is terug naar de bmw vestiging gegaan welke ook in eerste instantie het smoorklephuis heeft vervangen.
Zij plaatsen een nieuw carterventilatie membraan.
Ik denk dat ik bij Nobra helaas bedankt krijg,daar zij vinden dat zij geheel volgens de richtlijn van BMW gehandeld hebben.
Dat de reparatie handleidingen helaas niet door praktijk ondersteund worden blijkt nu.
Dit was dus weer leerzaam voor velen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar