BMW 3-Serie: Foutcode's

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9

Ik heb een probleem met mijn BMW E 46 318 i automaat van 2000.
Voor een aantal weken terug ging het motormanagementlampje branden, na uitlezing, door een garagebedrijf, kwam eruit dat de nokkenascensor stuk was na deze te hebben vervangen ging na een paar dagen het lampje weer branden er is toen een temperatuurcensor vervangen daarna ging het lampje weer branden iets met de motor temperatuur, er is een koudere thermostaat in gezet, iets later ging het lampje weer branden de luchtmassameter is toen vervangen nu brand hij weer de computer geeft nu aan lambdasonde weet iemand of dit normaal is of is hier iets anders aan de hand.
De motor loopt overigens prima.

H.F.Schripsema

Geplaatst door H.F.Schripsema (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kennelijk heb je nogal wat pech achter elkaar. Het is niet onmogelijk, wel ongebruikelijk.
Je zegt: "iets met de motor temperatuur, er is een koudere thermostaat in gezet". Die snap ik even niet.
Dat een defecte thermostaat wordt vervangen snap ik, maar die foutmelding en dan een koudere thermostaat?

Weet je de exacte foutcodes nog? Liefst compleet met nummer.

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

Hallo oldford, Bedankt voor je reactie. Alle foutcode nummers weet ik niet alleen nr.171 hierna is de luchtmassameter vervangen. Over de thermostaat kan ik het volgende vertellen, na het vervangen van de temperatuurcensor begon het lampje weer te branden na uitlezing kwam er weer uit dat er iets met de temperatuur was, toen hebben ze er van de garage een stuk mee gereden de computer gaf aan dat de bedrijfstemperatuur op 103 graden kwam, men dacht dat dit te hoog was en hierdoor is er een nieuwe thermostaat geplaatst, de temp. komt nu op 94 graden, op de temperatuurmeter in de auto heb ik hier overigens niets van gemerkt.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Vervanging van de thermostaat is terecht. Deze wordt elektrisch/elektronisch geregeld en als dat defect is wordt de motor 103 graden.
Dit is dus een nieuwe thermostaat van hetzelfde type, niet een koudere.

Vervanging van luchtmassameter na code 171 (mengsel te arm) lijkt mij ook een terechte reparatie. Zeker als de code nu wegblijft.
Lijkt erop dat je gewoon pech hebt met een aantal storingen achter elkaar.

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

Ik zal de lamdasonde vervangen en dan maar hopen dat dit voorlopig het laatste is. Bedankt voor je reactie.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Lambda sonde is waarschijnlijk niet het probleem, kun je ook wel controleren met uitlees apparatuur. Zou eerst eens je carterontluchtings slang achter op de motor controleren die van het klepdeksel naar het ventiel op de inlaat loopt, zitten vaak of dicht of ze zijn zo zacht geworden dat ze dicht gezogen worden. Waarschijnlijk gaat het lampje ook niet direct branden maar naar een x aantal kilometers.

gr Martin

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

Hallo Martin, Bedankt voor de tip, het lampje gaat inderdaad na een x aantal kilometers weer branden, ik zal de carterontluchting controleren.

gr. Hotze

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

Hallo Martin, Afgelopen zaterdag de carterontluchtingsslang vernieuwd, de oude was inderdaad zeer slecht. Vandaag de computer laten resetten, en nu maar hopen dat het storingslampje uit blijft. In ieder geval nogmaals bedankt voor de tip.
gr. Hotze

franstops (0), 13 jaar geleden

Was de carterontluchtslang ook lek en heb je ook naar klep gekeken, is de luchtmassameter vervangen door een originele of een universele heb zelfde gehad 120 km na ressetten storing 171 uiteindelijk na vervangen lmm door zelfde bosch nr. probleem weg succes.

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

De carterontluchtingsslang was lek, ik heb niet naar de klep gekeken. De luchtmassameter is door een originele vervangen. Vandaag ging, na ongeveer 100 km te hebben gereden, het lampje weer branden. Ik zal hem weer uit laten lezen, ben benieuwd welke code er nu weer tevoorschijn komt.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Klep hoor je eigenlijk ook te vervangen, als je nu een P0171 foutcode krijgt dan zou ik de klep vervangen, Als je de olievuldop loshaald hoor je dan ook een zuigend geluid? Zoja dan is de klep waarschijnlijk lek.

gr Martin

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

Ik hoorde inderdaad een zuigend geluid, heb inmiddels de klep vervangen en weer laten resetten, nu maar weer afwachten.

gr. Hotze

H.F.Schripsema (0), 13 jaar geleden

In december is de luchtmassameter doorgemeten en vernieuwd. We zijn nu inmiddels een paar maanden verder en het motormanagementlampje heeft niet meer gebrand. Met dank aan GJB auto's.

gr Hotze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.