431 bezoekers online

BMW 316 i 2009: Foutcodes na uitlezen

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N43, Motorinhoud (cc): 1599, Vermogen (kw): 90

Hoi,

Mijn BMW heeft een motorstoring icoon (CC-ID 29). Deze gisteren uitgelezen en kreeg het volgende overzicht, zie bijlagen. Er werd een reset van de foutmeldingen uitgevoerd, dus dit zijn de gegevens NA de reset.

Wie begrijpt wat er aan de hand is?

mber

Geplaatst door mber , lid sinds 8 jaar geleden

4 Reacties

0

kaleido 1, 1 week geleden

Zou alles eerst eens wissen , gaan rijden en daarna nogmaals uitlezen en kijken wat er overblijft , die zijn dan actueel en dan daarmee aan de gang gaan.

0

oldford, 1 week geleden

Na het wissen (resetten) is er geen storing meer aanwezig in de motor volgens de afbeelding.
Weet je ook welke storing er uitgelezen is voor het wissen? Exacte tekst en/of nummer indien mogelijk.
Zonder die info is raden zelfs onmogelijk. Wat zijn de klachten m.b.t. tot de motor?

Wat betreft de overige storingen:
Met alleen het foutcodenummer kunnen we niet veel. De exacte tekst bij foutcodes zou wel helpen.
Daartoe moeten na de algehele scan de onderdelen met storingen afzonderlijk uitgelezen worden.

0

mber, 1 week geleden

@kaleido 1
Bedankt voor de tip. Ik zal na enkel ritten deze nogmaals uitlezen.

@oldford
in bijlage de codes VOOR de reset.

Mijn zichtbare klachten nu is die icoon van motorstoring (CC-ID 29), de parkeerlichten waarvan de counter mogelijk voorbij de 50 foutmeldingen is, een stoplicht die vervangen moet worden.

Ik heb in september bougies laten vervangen toen die erg slecht begon te rijden en deze zelfs uitviel. De bobines heb ik niet vervangen.

'Daartoe moeten na de algehele scan de onderdelen met storingen afzonderlijk uitgelezen worden.'
Daar had ik niet aan gedacht. Zal dat eens nader bekijken, bedankt.

0

oldford, 1 week geleden

2A98 - Krukaspositie/Nokkenaspositie correlatie
Dat kan een uitgerekt distributieketting zijn, of een slecht werkende Vanos.

2C31 - Lambdasensor 1 Mengsel
Mengsel te arm/te rijk, Lambdasensor defect, uitlaat(spruitstuk) lek.
Ook hier kan ik alleen op het nummer afgaan.
Specifiek de DME (motor) uitlezen geeft de correcte omschrijving van het probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 316 i of stel zelf een nieuwe vraag.