auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 0: gaspedaal niet te bedienen na gebruik cruisecontrol

Bouwjaar: 2006

Hoi

Ik ben in het bezit van een BMW 316 (type E46) uit 2002.
Als ik de cruisecontrol na gebruik uitzet neemt de motor gas terug maar blijft het gaspedaal hangen.
Ik moet dan even flink op het pedaal trappen om het weer los te krijgen, het gebeurt alleen maar bij gebruik van de cruise control.
Iemand een idee wat dit kan zijn.

Bedankt

René

Geplaatst door

rene9537 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat ligt aan bevestiging van je gaspedaal.bij gebruik van cruisecontrol raakt je gaskabel bijna los van je gaspedaal.Tijdens flink trappen van de gaspedaal spring ie terug.Dus goed kijken onderaan in de kabine of de bevestiging van je gaskabel op ene of andere manier vast kan. Daarna zou het verholpen moeten zijn.
Succes
voyager

voyager 0

18 jaar

om hier vanaf te komen moet je je gasklep reinigen , er zit namelijk een oliekoek randje op je gasklephuis waardoor je gasklep vastloopt

bmwf1 0
badge

18 jaar

Gert :

je gasklep vastloopt ?

heb wel al meegemaakt dat deze vervuilt en andere symptonen veroorzaakt,maar dat daar de hele schuif van blokkeerd lijkt me sterk..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

en als hij maar genoeg vervuilt slaat hij vast op een koolrandje

bmwf1 0
badge

18 jaar

Bedankt voor jullie reactie, nu komt de onvermijdelijke vraag.
Kan ik dit zelf doen, zo ja waar of wat moet ik dan demonteren.

Of is het een dermate ingewikkelde operatie dat ik het beter door de garage kan laten doen.

Groetjes

René

rene9537 0

18 jaar

wij doen het altijd met remmenreiniger en een 'brillootje' (schuursponsje)

bmwf1 0
badge

18 jaar

[quote=bmwf1]wij doen het altijd met remmenreiniger en een 'brillootje' (schuursponsje)[/quote]
Kun je mij vertellen waar de gasklep zit en hoe ik er bij kom om hem schoon te maken.

René

rene9537 0

18 jaar

Hoi

Nog even een aanvulling.
Onder het rijden moet er om gas te geven altijd een weerstand overwonnen worden.
Dit betekent dat bij het gas geven het pedaal even blijft "plakken" om dan weer gewoon bediend te kunnen worden.

Ik heb op een Amerikaanse site een detail tekening van de gaspedaalconstructie gevonden, zou het ook kunnen zijn dat de kabel (nr 13) blijft hangen?.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

Groet

René

rene9537 0

18 jaar

kan ook ja

bmwf1 0
badge

18 jaar

Komt ie weer: is dit allemaal zelf te doen voor een handige dhzelver.

Groet

René

rene9537 0

18 jaar

tuurlijk

bmwf1 0
badge

18 jaar

gert

wanneer zou volgens jou de klep hangen blijven dan ?

in gesloten positie..of.. ?

stefan84 0

18 jaar

bij snel gas los klapt de gasklep dicht , en blijft dan dicht staan . met veel pedaaldruk schiet hij dan weer los
dus cruisecontrole af en de gasklep klapt dicht en blijft dicht

bmwf1 0
badge

18 jaar

nou..dan moet het wel een stroperige boel zijn daarbinnen..

stefan84 0

18 jaar

nee,nee jongens, je gasklep klemt dan gewoon,
je moet onder de motorkap, op de motor het zwarte afdek plaatje dmv twee kruisschroeven los draaien.
daaronder zie je een tapeindje met een contramoertje van 8mm (sleutelmaat) erover heen gedraaid ,er kan ook nog een rood likje verf overheen zitten, maardat laat wel los als je er aan draait.
dat is de aanslag van je gasklep,
dan moet je eerst het gas even indrukken, zodat je gaspedaal niet geklemt zit, en dan kun je het moertje ietsje losdraaien, dan in het tapeindje moet je een inbussleuteltje zetten,( geloof van 3mm) en maar een heel klein stukje in draaien!!! ( rechtsom!!)
net zolang een stukje indraaien totdat je gasklep niet meer klemt!! dus let op niet te veel ineens draaien, als je gasklep net niet meer klemt, dan moet je stoppen met draaien!!
anders kan het zijn dat je motormanagement bij stationair toerental, een deellast signaal binnen krijgt..
als je dat afgestelt hebt, dan moet je het contramoertje weer vast draaien.

succes, Marcel.

marcel6952 0
badge

18 jaar

marcel

dat wat je zegt is ook weer niet helemaal de bedoeling!

van dat moertje en tapeind moet je gewoon afblijven!de afstelling van hoe het staat is normaal gesproken gewoon goed!dus niet aan gaan liggen klooien..

de auto is zo afgeleverd geworden en hoor dus ook normaal te rijden zo..zonder het gepiel aan het stelmechanisme,zo verdraai je dus de gasklep iets,en klopt het niet meer helemaal,bij de dealer zullen ze je heus niet vertellen dat je daaraan moet gaan draaien!

snap wel waarom je dat geschreven hebt en wat je ermee bereikt,maar ik ben van mening dat het ook zo fatsoenlijk naar behoren hoort te werken,zonder eraan te draaien.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

stefan, ik snap wel wat je bedoelt, je hebt helemaal gelijk, maar..
ik werk zelf bij een bmw dealer, daar doen wij het ook gewoon (dagelijks), omdat er anders een nieuwe gasklep op moet, en daar zijn de klanten niet zo blij mee!!
je hebt wel gelijk hoor! daar hoor je mij niks over zeggen, maar wij hebben bijna bij alle e46's dit zo gedaan, en geen problemen meer mee gehad.

gr. Marcel.

marcel6952 0
badge

18 jaar

Snap jou gelijk ook wel marcel..om misverstanden te verkomen!

en om meteen een nieuwe gasklep te monteren,geloof ik graag dat de klanten je dat niet in dank zullen afnemen.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.