close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Geen compressie op 5 cilinders

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2l 24 klepper

Hallo ik heb een probleem met mijn motor ik heb op 5 cilinders geen compressie en op 1 3 bar Nou denk ik dat hij niet meer op tijd staat maar hoe moeten de pijlen op de nokken as staan als cilinder 1 op bdp staat en cilinder 6 de pijlen staan nu boven en hoe moet de tweede ketting naar de kruk as staan en waar staan daar de merktekens op en hoe moeten die staan

Of kunnen het nog andere dingen wezen als je aan het rijden bent en hij stop er in een keer mee

De olie is niet wit en hij bouwt volgen mij ook geen carter druk op de koel vloei stof is ook nog goed en bouwt ook geen druk op in het systeem denk ik want er zit geen olie of zo in koppakking lijkt me sterk dan zou je eerder op 2 cilinders geen compressie hebben of een kapotte klep
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing

Groeten koen

Geplaatst door

koen D (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

denk eerder iets van kromme kleppen als je geen compressie hebt kan de kop er wel af haal desnoods eens het kleppendeksel los en draai de motor eens rond met een sleutel op de krukas als je denkt dat je riem niet meer optijd staat is ie versprongen onder het rijden en zijn geheid al je uitlaatkleppen krom en misschien een paar inlaatkleppen

poppekast 0
badge

15 jaar

ik heb een ketting en denk dat de ketting naar de kruk as misschien versprongen is en geen riem heb het deksel er al af want dan kan ik de pijlen zien op de nokken as maar ik weet niet hoe ze moeten staan als 1 op bdp staat staan de nokken van 1 om hoog en alle bij de pijlen ook. of moet je 2 en 5 op bdp zetten of zo dat de pijlen naar elkaar toe staan

koen D 0

15 jaar

ontstekingsvolgorde is : 1 5 3 6 2 4

Je kan de krukas blokkeren dmv een pen in het gat van de versnellingsbak te steken,

De nokkenasnokken moeten naar erkaar toe wijzen ( +/- 45 Graden ) ( aan de kant van de ketting )

De tandwielmerktekens moeten naar boven wijzen ( Pijltjes Omhoog )

Spanner aandraaien met 50 NM

Bouten van nokkenas tandwiel met 5 + 22 NM

Je hebt overigens ook ( blokkeer ) gereedschap nodig voor de nokkenassen op tijd te zetten.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

oké dank je dat staat dus goed jammer genoeg ik ga denk ik toch de nokken assen maar los halen en kijken of ie dan compressie heeft anders weet ik het ook niet kop er maar af of zo en weer veder kijken

koen D 0

15 jaar

wat is de km stand van de auto nu ?

heb je overigens ook geen 'rare geluiden' gehoord toen deze ineens stil viel ?

stefan84 0

15 jaar

je kan bij de compressie test trouwens ook wat olie de cilinders in laten lopen..

Word de compressie dan wel hoger ? dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de zuigerveren..blijft de compressie gelijk,kun je het probleem in de kop (kleppen) zoeken gaan.

Geen liter olie erin schudden natuurlijk,maar gewoon een beetje,telkens cilinder voor cilinder proberen,misschien bied dit je enige uitkomst,maar ben er bang voor omdat bijna geen enkele cilinder compressie heeft.

stefan84 0

15 jaar

het zou ook de zuigerveren kunnen wezen maar denk het eigenlijk niet want hij stopte zo van het ene op het andere moment en heb er een week daar voor nog naar poolen ge weest en toen reed hij nog met gemak 200 hij heeft dus niet egt vermogens verlies denk ik maar ik zal wel effen kijken of dat helpt

koen D 0

15 jaar

ik heb het gevonden er is een stuk van de spanner af gebroken en denk dat dat een keer tussen het tandwiel is ge komen want alle kleppen waren krom van de in laat

koen D 0

15 jaar

aha..

nu een stuk van de spanner is afgebroken,verspringt de distributie waardoor de zuigers je kleppen hebben bewerkt..

Zou even alles goed nalopen en controleren of je niet nog een stuk van de spanner o.i.d. terug vind..voor er dalijk weer schade ontstaat door een achtergebleven iets..

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.