close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Geen kachelventilator

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine

Een passant komt om 5 uur langs omdat zijn kachelventilator niet mee reageert en hij dan ook niet reageert op zijn climate control. Het wordt dus erg warm in de auto en op het display zie je wel de aansturing naar vol blazen meelopen, maar de kachelventilator reageert niet. Ik dacht heel in de verte de kachelmotor wel heel zachtjes te horen, dus lijkt me dat hij nog wel draait op zijn langzame stand, maar dus niet reageert op de aansturing.

Wellicht komt hij morgen nog voor een nader onderzoek. Heeft iemand een idee. bv voorschakelweerstand ?? Zekeringen waren in orde.

Geplaatst door

Siem Bijman (680)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Siem,

Heb even bij particulieren gekeken en staat wel een heel verhaal op, kan je wel helpen denk ik..
succes ermee

Anton18 0
badge

17 jaar

waarschijnlijk de kachelweerstand, de zogenaamde egel, kapot, komt vaak voor

BMWWillem 0

17 jaar

en Siem, wat was de oorzaak?
Ik heb nl. net zo'n storing.
Kun je er wat bij en hoeveel tijd gaat er in zitten.

Met vriendelijke groet,

Jan-Aize

de Dokter 0

16 jaar

heej, dokter

de weerstand zit rechts onder de kachelmotor, je zal de handschoenenkast, luchtpijp, en een elecktrisch verstelklep moeten verwijderen om er bij te kunnen komen.

toevallig ben ik ook met zo'n klus bezig en ga deze wagen morgen weer dicht bouwen.

de luchtpijp zit geborgd en kan met een schroevendraaier los gewipt worden via het gat wat je krijgt als je de kacheldisplay verwijdert.

ik zal kijken of ik er een paar foto's van kan maken om ze hier te posten.

succes.


er zit een 5 polige stekker op, 1 dunne draad komt van de display en geeft een variabele voltage afhankelijk van het instelbare toerental, deze loopt normaal op als het toerental van de kachelmotor hoger gezet wordt.
varieerd deze met het verstellen van de kachel dan is het displayjunit ok.

1 van de 2 bruine draden komt van de kachelmotor terug en wordt door de weerstand geregeld naar de massa.

turbozh 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.