close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Navigatie VDO Dayton

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320D

Ik heb door een BMWdealer een gloednieuw navigatiesysteem van VDO Dayton laten inbouwen.
Omdat ik waarde hecht aan een goed systeem heb ik daarvoor geen kosten gespaard. (2200,- Euro).
Helaas vind ik het functioneren teleurstellend:
Het komt vrij regelmatig voor dat het systeem bij vertrek minutenlang nodig heeft om de route te plannen en de plaats van bestemming die gemeld wordt, 200 meter afwijkt van hetgeen geprogrammeerd is.
Ook mag ik vaker links of rechts afslaan, waar geen weg te bekennen is.
De landkaart waarvan het systeem gebruik maakt, is in ieder geval ook van dit jaar !
Graag zou ik willen horen van gebruikers van navigatiesystemen, of het "normaal" is dat dergelijke systemen haperen op de manier zoals ik heb omschreven, zodat ik weet of ik de dealer hierop kan aanspreken, omdat ik nu nog van de garantiebepalingen gebruik kan maken.

Geplaatst door

Camillo (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welk systeem heb je?

Santa 0

17 jaar

Het is in iedergeval niet normaal. Ik heb een VDO MS 5100 met een kaart uit 06/07 en deze werkt perfect. De prijs, incl. inbouw in de console, was een fractie van wat jij betaald hebt. Ik weet wel dat sommige VDO's gecalibreert moeten worden. Het zou dan na verloop van tijd beter moeten gaan.
Iets wat dealers nog wel eens vergeten aan te sluiten is de achteruit rij sensor. Dit is een kabel die aangesloten moet worden op b.v. de achteruit rij lichten zodat de navigatie weet wanneer je achteruit rijd. Dit omdat de meeste VDO's nog hybride systemen zijn die naast GPS ook met sensors werken. Wanneer die kabel niet aangesloten is en je rijd achteruit dan krijgt je navigatiecomputer van je pulsesignaal toch door dat de auto beweegt. De navigatiecomputer zal dan denken dat je vooruit rijd waardoor de locatie op de kaart niet meer zuiver is.

Een betere site voor dit probleem is echter: http://www.navigatiehelpsite.nl/
Daar zal je een stuk beter en/of sneller geholpen worden.

boccaccio 0

17 jaar

Je maait het gras voor mijn voeten weg maar dat geeft niet.

Ikzelf heb OOK het MS 5100 systeem en ook dit werkt PERFECT!
2e hands gekocht toen het systeem anderhalf jaar oud was, inclusief aankoopbon!, voor 350 euro.......

Heb eerst een tijdje gereden ZONDER de achteruit aangesloten te hebben. Ging op zich wel goed zolang je maar niet hele stukken achteruit gaat rijden. Uiteindelijk toch dat draadje maar aangesloten en hij is nu helemaal toppie.

Gezien de prijs die de auteur er voor betaald heeft, ga ik er vanuit dat het een om NIEUW systeem gaat.
Dan zit er OOK een gebruiksaanwijzing bij........

Zit de GPS-ontvanger wel op een goede plek?

De hierboven aangehaalde site is idd een goede plek om je probleem voor te leggen!

Santa 0

17 jaar

Ik neem aan dat hij voor die 2200,- een MS 5200 heeft met een SD kaart. Die zijn een stuk sneller dan onze MS 5100.

boccaccio 0

17 jaar

Denk het ook. Maar over de snelheid van de 5100 heb ik NIKS te klagen.
Zodra de auto op contact gezet wordt, schakelt het apparaat in en voordat ik in de 3e versnelling rijd (woon aan een doorgaande weg) is het apparaat gebruiksklaar. Is mij snel genoeg.
Zeker als ik het prijsverschil zie..............

Santa 0

17 jaar

De snelheid zit hem meer in de routeberekening en voor de herberekingen wanneer je de aanwijzingen niet opvolgt. Daarnaast heeft de MS 5200 een processor die snelgenoeg is voor bird (3D) view.

boccaccio 0

17 jaar

Ja, en DAT is over 4 jaar OOK alweer oud en "traag"..........

't Is maar NET wat je wilt spenderen.

Santa 0

17 jaar

Ik kocht deze zomer een gebruikt 5500 systeem aan, met dvd. Heb wel een nieuwe 'supercode' dvd moeten aanschaffen (€ 199) met Europa deur tot deur. Geeft (als je dat wil) ook de flitspalen aan (die bekend waren bij uitgifte van de dvd). Ook tof aan deze VDO systemen is de gyroscoop, waardoor het systeem je niet kwijt geraakt in tunnels en zo.
In mijn BMW E46 Touring heb ik dit alles heel netjes in een vrije ruimte achteraan kunnen inbouwen, en de monitor zit in een inbouwplaat van BMW zelf. Heel netjes.
De achteruit heb ik van bij de inbouw aangesloten, en ik moet nog even de snelheidsmeter puls aansluiten.

Ik dank dat het aan dit laatste ligt, maar nu en dan (op een laan met bomen, en vooral bij regenweer), denkt de GPS ook dat ik de straat voorbij ben waar ik net indraaide, en dan afsla door de velden, ofwel gewoon in de velden rij. Na een hondertal meter 'vindt' het systeem mij dan terug.
(Ik heb dan wel 6 à 7 satelieten.)

Ik zal de snelheidspuls wel eens aansluiten, en misschien is mijn probleem dan wel opgelost.

Afgezien van dit volgens mij op te lossen probleempje, is dit het snelste, en meest performante systeem dat je kan kopen. Vindt direct de route, herberekent bliksemsnel bij een alternatief, en geeft juiste instructies.
Met andere systemen heb ik 'andere' ervaringen!!!

[quote=polowonder]Ik kocht deze zomer een gebruikt 5500 systeem aan, met dvd. Heb wel een nieuwe 'supercode' dvd moeten aanschaffen (€ 199) met Europa deur tot deur. Geeft (als je dat wil) ook de flitspalen aan (die bekend waren bij uitgifte van de dvd). Ook tof aan deze VDO systemen is de gyroscoop, waardoor het systeem je niet kwijt geraakt in tunnels en zo.
In mijn BMW E46 Touring heb ik dit alles heel netjes in een vrije ruimte achteraan kunnen inbouwen, en de monitor zit in een inbouwplaat van BMW zelf. Heel netjes.
De achteruit heb ik van bij de inbouw aangesloten, en ik moet nog even de snelheidsmeter puls aansluiten.

Ik dank dat het aan dit laatste ligt, maar nu en dan (op een laan met bomen, en vooral bij regenweer), denkt de GPS ook dat ik de straat voorbij ben waar ik net indraaide, en dan afsla door de velden, ofwel gewoon in de velden rij. Na een hondertal meter 'vindt' het systeem mij dan terug.
(Ik heb dan wel 6 à 7 satelieten.)

Ik zal de snelheidspuls wel eens aansluiten, en misschien is mijn probleem dan wel opgelost.

Afgezien van dit volgens mij op te lossen probleempje, is dit het snelste, en meest performante systeem dat je kan kopen. Vindt direct de route, herberekent bliksemsnel bij een alternatief, en geeft juiste instructies.
Met andere systemen heb ik 'andere' ervaringen!!![/quote]
Ooh je, Polowonder heeft problemcar.nl ontdekt!
Ik had je probleem m.b.t. je navigatie niet op de navigatie helpsite gezien... Je snelheidspuls zal je echt nodig hebben. De beste plek waar je hem kan vinden is achter de tellerunit (combi) zwart/witte draad. Pin# weet ik niet maar is op de navhelp site te vinden.

boccaccio 0

17 jaar

[quote=boccaccio]Ik had je probleem m.b.t. je navigatie niet op de navigatie helpsite gezien... Je snelheidspuls zal je echt nodig hebben. De beste plek waar je hem kan vinden is achter de tellerunit (combi) zwart/witte draad. Pin# weet ik niet maar is op de navhelp site te vinden.[/quote]
Nu, ik weet dat de snelheidspuls nodig is, en zal hem wel (als ik ooit eens vijf minuten tijd heb) eens aansluiten.

[quote=boccaccio]Ooh je, Polowonder heeft problemcar.nl ontdekt![/quote]
wel ja, boccacio, al sinds 2005!!

Normaal geen problemen, maar als we kunnen helpen, nietwaar?

[quote=polowonder]wel ja, boccacio, al sinds 2005!!

Normaal geen problemen, maar als we kunnen helpen, nietwaar?[/quote]
Precies.

boccaccio 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.