👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo, ik heb een bmw 524td van 1985 die ik afgelopen winter opgeknapt heb na 2 jaar stilstand, wachtend op zijn 25e 'verjaardag' .
Vorige week had ik opeens haast geen koppelingdruk meer, hij ontkoppelde nog wel maar dat ging op de laatste centimeters van het pedaal.
toen ik 's middags terug van mijn werk kwam had ik helemaal geen druk meer en viel het pedaal gewoon tegen de bodem. nu kwam ik er achter dat de koppelingscilinder op de bak lekte, na die vervangen te hebben en de remvloeistof (tevens koppelingsvloeistof) te hebben bijgevuld kan ik maar geen druk op het pedaal krijgen en er komt geen vloeistof uit de ontluchtingsnippel.
wie kan mij advies geven,
B.V.D.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Compensatie -gaatje is waarschijnlijk afgesloten. Als het goed werkt moet de vloeistof naar onder lopen en zonder tegenstand bij de koppeling opgevangen kunnen worden. Succes.
Ik doe altijd remolie in een oliespuit met een slangetje er op en dan sluit ik de andere kant van het slangetje op de ontluchtings nippel aan van de bakcilinder.
Dan dus van onder af alles opvullen met remolie, als je reservoir van remolie leeg is zie je hier na een tijdje het niveau weer stijgen.
Als het weer ophet juiste niveau is de ontluchting weer dicht zetten en slangetje afkoppelen.
Als het goed is moet je dan al een beetje weerstand voelen, dan een kwartiertje op je koppelingspendaal trappen en dan komt je druk wel weer terug.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar