close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-serie Touring 2013: Geluid

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Motorcode: N20B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 180

Goedemiddag,

Ik merkte onlangs dat wanneer ik een kleine rotonde neem en de wielen ver naar links staan ik een tikkend geluid hoor vanuit rechtsvoor. Dit geluid is laagfrequent en lijkt met de wielomwenteling mee te gaan ( of aandrijfas mee te gaan ) .

Voordat ik naar een garage ga, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?.

Geplaatst door

mod64 (40)
badge

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Homokineet lijkt defect.
Remblokken die speling hebben
Velg raakt iets .
Zo een paar ideeen.

Oorzaak gevonden, velg/ band raakte het hitteschild bij de remschijf. Schiltje iets verbogen en geluid is weg.

mod64 40
badge

1 jaar

De oorzaak is toch complexer. Ik vermoed dat de homokineet van de rechter aandrijfas aan het degraderen is. Tikkend geluid bij rotondes. Binnenkort een keer naar de garage. Wordt vervolgd..

mod64 40
badge

1 jaar

mod64 40
badge

1 jaar

Weer een stap verder, nu blijkt dat bij de motorwissel vorig jaar het hele subframe onder de auto is losgemaakt, tevens omdat dit een Xdrive is zijn toen ook de voorste aandrijfassen en voorste differentieel losgeweest. Lang verhaal kort : een aantal bouten/moeren zaten niet vast (dus echt los) en de wielnaven zaten niet op het juiste moment aangedraaid. Dit alles is nu hersteld met dien gevolge dat het tikkend geluid bijna helemaal weg is. Ik hoor het nog heel licht.. Wordt vervolgd.

mod64 40
badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.