525 TDS touring, automaat
in 2005 heb ik een klein revisie gehad aan mijn automaat bak.. reverse was kapot..
al een geruime tijd heb ik dit probleem nu hieronder
Met koude start heb ik hele hoge toeren voordat hij opschakelt.. ik denk ok dat doet hij om op temperatuur te komen..maar echt hoge toeren tot bijna 3000/3500 toeren. maar als hij eenmaal warm is. na pas 2000 toeren komt hij echt vooruit.. turbo gaat in werking denk ik. ( turbo december 2006 ruil revisie )
terug schakelink ook..bij rotondes of rechts/links afslaan eerst 2000 toeren dan pas komt hij opgang.
en af en toe heeft hij dat problemen met 2k toeren niet, dan schiet ik als een bmw hoort weg te schieten ,
weet iemand hier een oplossing voor.
heel af en toe heb ik ook wel eens dat als ik kickdown gebruik, met hele klap in komt. die hoor ik heel goed.
weet iemand hierover meer.
Alvast vriendelijk bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
versn bak olie peil goed?
Hoe kan ik die chekken... ben zelf geen monteur...
17 jaar
Jammer dat ik geen reactie hierop heb ..
17 jaar
als je de bak olie peilt voet op rem alle versnellingen doorschakelen in neutraal en met peilstok controleren
zoals je aangeeft ben je geen monteur
dit houd in als wij een oplossing aandragen zal dit voor jezelf heel moeilijk worden
advies ga in de buurt op zoek naar een universeel bedrijf en laat daar enkele dingen checken
je maag als je i de buurt zit ook hier langs komen
mvg jerry
peilstok??????!!!!!!!!! Die heeft BMW niet. Moet van onder gebeuren dmv de plug eruit te draaien
17 jaar
zf of borg warnerbak?????
Het feit dat hij, wanneer hij koud is, pas bij 3500 toeren schakelt klinkt mij bekend. Dit had mijn auto ook. Heeft inderdaad te maken met het warmdraaien. Maar 3500 toeren voor een diesel is natuurlijk erg veel. Moet de computer niet aangepast worden na een revisie? Dat de wagen pas vanaf 2000 toeren trekt... tja, dat doen alle diesels toch? Die van mij is ook niet echt snel onder de 1700 / 2000 toeren. Dan is het net een diesel zonder turbo. Hier is niet aan te doen toch? Misschien chippen...
17 jaar
Revisie van automaat was in 2005.. december 2006 revisie motor laten plaatsen.....dit probleem heb ik nu pas paar maanden..maar het lijkt wel alsof hij er altijd was ook voor verniewen motor. en het lijkt wel dat die probleem er in is geslopen. wat is een normaal verbruik van deze auto's... ik heb een gemiddeld verbruik van 1/10 (diesel)
Automaat comp.. moet hij opnieuw ingelezen(geleerd) worden ofzo...
of toch olie vernieuwen van automaat bak. ???
17 jaar
ja fijn bedrijf dat cars en motors, weet nog eens niet dat een e39 geen peilstok heeft
17 jaar
je kan de automaat laten uitlezen bij dealer
17 jaar
[quote=rico523]ja fijn bedrijf dat cars en motors, weet nog eens niet dat een e39 geen peilstok heeft[/quote]
en dan kan jij m niet meer peilen als alleen met die plug
als je nadenkt weet je hier wel iets op te vinden!
geeft weer eens aan dat al die nieuwerwetse monteurs aleen et een computer overweg kunnenén met peil plugjes onder de auto
maar zich verdiepen in de materie is er niet meer bij endus ook het vemogen om te denken is computer
maar jij verteld nu even de oplossing vh probleem met al je kennis van bmw zeker?
Nee ik wil niet zeggen dat ik zo 123 een oplossing weet, maar je zal weinig keus hebben als met de plug onder aan de bak het peil te controleren. Als dat goed is zou ik m nog even uitlezen (ja met de computer!), en als dat ook niets oplevert heb je weinig keus als naar de transmissiespecialist te gaan, want er zijn maar bar weinig autobedrijven die een automaatbak fatsoenlijk kunnen repareren.
17 jaar
dit is problemcar! het forum om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken en te pakken op antwoorden (of deze antwoorden nu wel of niet goed zijn)
met van die broekies als rico523 die net om de hoek komt kijken(geregistreerd 17 juni 2007) durf je hier bijna geen antwoord meer te geven op vragen van mensen bij wie elke tip , juist of onjuist, van harte welkom is
17 jaar
nou sorry hoor, het is niet de bedoeling om iemand op stang te jagen
17 jaar
[quote=rico523]nou sorry hoor, het is niet de bedoeling om iemand op stang te jagen[/quote]
doe dat dan ook niet
we proberen te helpen
en je kan niet van elk merk en type exact alles weten
en als r dan wat tussen door glipt
jammer
kan n ander dat op n normale manier corrigeren
dus de topic starter peilde olie en ga anders bij een garage of doorsmeerstation langs om te laten peilen
er zijn tegenwoordig ook veel garages die een quickservice brug hebben om snel te kunnen peilen en verversen van olie en andere snelle kleine reparaties
[quote=rico523]ja fijn bedrijf dat cars en motors, weet nog eens niet dat een e39 geen peilstok heeft[/quote]
Dan weet jij vast wel hoe je het beste zonder peilstok het oliepeil bepaalt. DAT zou namelijk wel interessante informatie zijn. Vooral voor de topicstarter.
IK weet het niet, of geldt hier ook de vuistregel dat het peil precies tot aan de schroefdraad van de plug moet staan?
Groetjes Ronald.
17 jaar
bijvullen tot de olie uit de plug gelopen komt, tenminste bij een e39 automaat
17 jaar
goed
een denkertje
als je regelmatig met het zelfde merk werkt en de bak moet peilen het volgende
vul 1 X zo n bak tot nivo
pak een staaf en klop t eind plat
steek m in de bak( door de vul staaf) en markeer dit als max nivo
als je dan zo n bak ververst vul m eerst tot minimum en merk dit ook af
danheb je n peilstok en kan je hel snel peilen of er voldoende inzit
dit is toch voor een ieder wel makkelijk te bedenken toch???
dat heet een hulp middel(speciaal gereedschap).
Zijn je banden wel allemaal van dezelfde maat? Dit klinkt misschien stom, maar ik heb ook problemen met mn automaatbak gehad, dat ie pas op hoge toeren schakelde in zn 4 en 5, alles nagekeken, olie gepeild, uitgelezen en ten einde raad. Wat bleek: ik had rechtsvoor mn reservewiel erop liggen, en die is ongeveer 2 cm hoger dan mn andere wielen, en dus gaven mn abs sensoren vertekende waardes door aan de computer, met als gevolg dat de automaat niet meer naar behoren werkt. Als dit zo is heeft de auto geen foutcodes op motor en bak, maar wel op het abs systeem. Overigens wel pak van mn hart dat het met een wiel wisselen opgelost was, maar ook best genant omdat bij mij de oplossing achteraf zo simpel was.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar