BMW E39 525tds break bij remmen fel trillen,daveren.
Remschijven en blokken al vervangen voor dan is het probleem voor een paar maanden weg ongeveeer 2000km. en dan komt het terug. Remschijven achter ook al vervangen + banden en balanceren.
2 reactie stangen voor vervangen + de dikke silenblokken op deze stangen.
Wie heeft er nog een oplossing groetjes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waneer je de remschijven heb vervangen kan het nog maar 1 ding zijn en dat is je remklauw (zuiger die erin zit komt niet altijd optimaal eruit en of erin) ik zou je aanraden om je remklauw te reviseren of vervangen voordat je nieuwe schijf ook krom raakt.
mvg
www.awi-tuning.nl.tp
Wat vaak over het hoofd wordt gezien is dit: Als er bij montage van de nieuwe schijven een stukje roest of ander vuil tussen de naaf en de nieuwe schijf komt zal ie continu even tegen een remblokje aan draaien. Dit brengt na een poosje een onbalans in de schijf welke zich openbaart in trillen wanneer je remt. Denk erom dat de naaf super schoon is!
Sytze
Is een veel voorkomend probleem bij de 5 serie.
http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi...
17 jaar
O.K. mannen bedankt wielnaaf kuis ik altijd 100% bij montage van remschijven, remklauw zit bij controle steeds los , ga nu nog remolie vervangen kijken wat dat geeft.
Ook al eens de zoek-functie gebruikt en het bovenstaande topic aangeklikt?
17 jaar
heb dat ook eens gehad bij een audi.... bleek daarbij dat de speling op de geleidepennen te groot was waardoor de remklauw enigsinds kantelt
Ik heb ook een BMW e39, na problemen met trillende remmen heb ik op aanraden van een vriend de remolie vervangen en inderdaad het trillen van de remmen was weg. Dus eerst dit proberen voordar je allerlei draagarmen, rubbers enz... gaat vervangen. Tjalling
17 jaar
Hmm, vreemd.....dat is helemaal nieuw voor mij. Kan je mij dan ook het verschil uitleggen tussen de oude en de nieuwe remvliestof, of waarom dit te maken zou kunnen hebben met trillende schijven van een BMW?
Zal wel weer op zeren teentjes trappen, maar BMW is nou eenmaal vreselijk gevoelig voor trillende remschijven.
En als je prof bent Michel, dan weet je ook dat deze schijven bij (te) hard remmen in no time weer krom zijn. Hoe rijdt deze man in de auto? Het is eerst immers wel goed?
Wat heel belangrijk is dat is het schoonmaken van de flens waarop de schijf rust, al eerder hier genoemd.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar