close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: trillen stuur + voortrein

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tds

Onlangs poste ik bericht dat de voortrein van men 525d touring- e39 begon te trillen bij 100 kilometer per uur,
nu is het zo dat de wagen dit doet soms bij 40 - 60 - 80 kortom gezegd eigenlijk bij alle snelheden,maar ook weer niet altijd,

enkel wanneer je op een perfecte weg komt te rijden lijkt het trillen minder

Je voelt het stuur in je handen trillen en ook vooraan aan de wielen lijken er trillingen te zijn.

wat moet ik controleren of vervangen teneinde dit euvel op te lossen,

alvast bedankt voor reactie,

Geplaatst door

horselondre (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je geen stoeprandje meegenomen met de voorwielen ?

balanceren ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

nee, en ik heb de wielen pas laten uitbalanceren, geen verschil

horselondre 0

17 jaar

Hallo ik heb hetzelfde probleem met een 750 bj'98.
Heb velgen en banden vernieuwd en heb de speling op de pitmanarm verholpen door deze vast te draaien, na het laatste is het probleem sterk verminderd maar nog niet helemaal verdwenen. ben dus ook zeer benieuwd naar eventuele oplossingen.
mvgr. maarten

maartenve 0

17 jaar

Hallo, ik heb een E38 730i en had een tijd geleden dezelfde klachten. Het begint met een beetje trillen bij een bepaalde snelheid, maar het wordt steeds erger en treedt uiteindelijk ook bij verschillende snelheden op. Ook bij remmen werd het echt (te) erg. De draagarmrubbers of reactie-armrubbers (weet niet meer welke) bleken het euvel en na het vervangen van de armen was het trillen compleet verholpen. Er zaten bij mij kleine scheurtjes en een beetje speling in de rubbers, maar da's niet verwonderlijk met 350.000 km op de teller :-)

Groet en succes, Daan

BMW-E38 0

17 jaar

had er nog niet bij stilgestaan , toen ik de auto kocht, ongeveer 1 maand geleden deed deze bij de testrit niets, stuur en rijgedrag was perfect, nu was bij de keuring een probleem met de linkerschokdemper en de verkoper( een particulier) heeft deze vervangen, nu ben ik dit gaan nakijken en blijkt dat de uitsparingen op de schotels niet mooi overeenkomen (zitten ongeveer 3 à 4 cm uit elkaar)
zou het euvel hieruit kunnen komen???

groeten

horselondre 0

17 jaar

Tsja, dat zou (ook) kunnen. 3 a 4 cm is niet niks. Maar gezien de klachten zou ik toch ook de rubbers in de voortrein maar even inspecteren ;-)

BMW-E38 0

17 jaar

heb vandaag vier nieuwe banden laten steken, had zopas gezien dat er een zeer kleine deuk zat in de beide voorste banden. Heb deze dan achteraan gestoken en voelde het trillen nu meer in de voorzetel doch bij bepaalde snelheden ging het over naar het stuur dat begon te trillen.

Nu met de nieuwe banden , trillen volledig weg

een opgelucht iemand;-))

Wel nog even vermelden , ben bij een ander bandenhandelaar geweest en deze zei me dat de plaatsing van de loodjes helemaal niet was volgens de regels van de kunst en dat het hier ook wel kan aan gelegen hebben dat mijn auto trilde,

horselondre 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.