BMW 5-Serie: bmw 524 td blijft warm lopen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: e 34

ik heb een probleem met mijn bmw 524 td nadat er een nieuwe radiator is ingezet blijft deze warm lopen
waterpomp en termostaat zijn vervangen vorig jaar een nieuwe kop en koppacking ingezet na ontluchten een dag ermee rijden en hij loopt weer warm als hij stationair blijft lopen loopt die niet warm
wat kan het probleem zijn ik weet het zelf echt niet meer

sydsen

Geplaatst door sydsen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

79 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zit de lucht geleiding er nog op
heb al een paar keer probleemgehad als dit
kappen gemonteerd en probleem was weg
mvg jerry

sydsen (0), 17 jaar geleden

wat bedoel je met lucht geleiding

stefan84 (0), 17 jaar geleden

hoe heb je hem ontlucht paul ?

leg je beschrijving even wat beter uit Jerry..

Stefan

sydsen (0), 17 jaar geleden

bij de ontluchtingsnipel bij termostaathuis zo is bij de bmw dealer gezegd

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat Jerry de plastic kappen bedoeld om de lucht te leiden zeg maar, als je rijd heb je rijwind, die kappen sturen de wind naar de motor om zo te koelen.

sydsen (0), 17 jaar geleden

die zitten er nog op

sydsen (0), 17 jaar geleden

volgens mij worden de radiatorslangen te hard zou er dan toch nog lucht zitten

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

waarmee is het probleem begonnen.
thermostaat vervangen waterpomp nu de radiateur
wat was er dat je begon met vervangen.
en idd de lucht geleiding kappen van die plastic zwarte dingen tegen deradiateur naar de fan

sydsen (0), 17 jaar geleden

radiateur deze was bij de bevenste slang afgebroken daarna termostaat en waterpomp

stefan84 (0), 17 jaar geleden

slangen hard = druk...

hoop niet dat je koppakking naar zijn .... is..

of hij is werkelijk niet goed ontlucht!

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

kopaking
als radiateur opend blijft hij dan borrelen
geef morgen wel weer reactie
mvg jerry

sydsen (0), 17 jaar geleden

nee borrelt niet

sydsen (0), 17 jaar geleden

het vreemde is dat hij staionair niet warm loopt zelfs niet na 1.5 uur hij verbruikt veel koelvloeistof maar heb geen water bij de olie en merk ook niks bij mijn uitlaat
als de auto draait kan ik de vin van de viscokoppeling tegenhouden is dit normmal

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

als ie koud is wel maar niet als ie warm is dan moet de fan heel goed meedraaien

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ga er maar vanuit dat als je geen lek aantreft je koppakking kapot is..

je hoeft hierdoor niet per se olie bij de kvs te zien!

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

meestal als radiateur lekraakt en je hebt dit niet op tijd door net als therm.stt
gaat bij bmw meestal koppakking.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ben ook bang dat je kp een extra kanaaltje heeft gekregen.......komt nogal vaak voor bij deze dingen.

Sytze

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zeker bij koelprobleem
zijn super gevoelig op hitte
kop af laten persen willen oo nogal eens scheuren
jerry

sydsen (0), 17 jaar geleden

ik heb ontdekt dat de terugloopleiding van de radiateur naar het reservoir verstopt zat kan het ook hierdoor komen dat die warm loopt/

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

nee
zal mogelijk wat hogere druk opbwen en rad dop oen persn en vloeistf weglaten lekken.
kan nooit veel zijn en 1 malig(nivo)

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Je bent aan een nieuw toetsenbordje toe, Jerry! Hij slaat steeds letters over, en ik wil graag altijd alles lezen, heheheh.

sydsen (0), 17 jaar geleden

dus als ik het goed begrijp kan het alleen de koppakking zijn of is er ook nog een manier waarop ik kan bekijken of de radiateur ergens verstopt zit deze is namelijk niet nieuw maar afkomstig van de sloop

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

als de motor op temp(heet is) voelen of raadiateur overal warm wordt
zo ja kopakking.
radiateur nieuw
hand b €195 ex
aut 327 ex

sydsen (0), 17 jaar geleden

bij de bestuurderskant is de radiateur warm en bijrijderskant koud ik krijg hem niet meer ontlucht ik denk zelf ook dat het de koppakking zal zijn

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

en vervang dan meteen de rad voor een nw ex
kost iets maar steeds kopp. is duurder en meer werk

stefan84 (0), 17 jaar geleden

indien radiator in orde is mooi zitten laten!waarom een nieuwe als de oude nog goed funtioneerd..

zeker dat hij goed ontlucht is ? laat anders er even iemand na kijken of je koppakking wel werkelijk kapot is,voor je hem dalijk laat vervangen terwijl het iets anders was.

Jerry Schreef :als de motor op temp(heet is) voelen of raadiateur overal warm wordt
zo ja kopakking.

>> Dacht toch dat de radiator overal warm moest zijn.

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

jawel maar als dat zo is en hij wordt nog warm dan is het toch echt de ppakking

sydsen (0), 17 jaar geleden

radiateur word niet overal warm

max71 (0), 17 jaar geleden

hallo bij de bmw 324tds wil de cilinder kop ook nog wel eens scheuren is niet echt tof dus er zomaar van uit gaan dat de koppakking kaduk is is niet de juist weg het word hier boven al wel een keer eerder genoemd door sytze en je zult vast niet de eerst zijn die zijn koppakking voor jan met de korte achternaam vervangt bij demonteren van de kop cilinder kop aflaten persen op scheuren en volgens mij is bij een door geslagen koppakking de druk in het koelsysteem veel hoger dan bij een gescheurde kop want een scheur reageert meer op warmte wisseling en doorgeslagen pakking reageert daar minder op en zodoende ook meer druk en hoe veel km heeft de wagen gelopen ?
veel susses er mee groeten max

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Kop zal er wel af moeten, ben ik bang. Pas op, kop wegbrengen en af laten persen, dan pas weer erop met een nieuwe pakking. Alles wijst erop. Ook dat de radiateur niet volledig warm wordt wijst op lucht die ingeblazen wordt door het lek.
Typisch kwaaltje bij deze dingen. Trouwens, ik denk dat het al veel eerder mis is geweest immers, je zegt zelf al dat er al eerder een w.pomp en andere dingen zijn vernieuwd. Ik vrees het ergste.......

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

en als je een kop demonteerd dan laat je hem ook vlakken.
als je dan niet die paar tientjes extra wilt geven voor afpersen ,dan ben je pas een .....
zo beter sytze
ik ben lui dat was toch bekend
mvg jerry

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Jij bent de allerluiste hollander die ik ken.......je toestenbord schoongemaakt trouwens??? Heheheh

Sytze

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

nee
voor jou typ (tiep) ik nu alles.
moet ook al op mn taal gebruik letten
moet bidden voor elk antwoord.
krijg t druk en dan zeg jij dat ik lui ben
het was puur tijd winst.

sydsen (0), 17 jaar geleden

nieuwe koppakking is besteld laat jullie wel weten hoe het afloopt

sydsen (0), 17 jaar geleden

er zit een nieuwe koppakking op was idd gescheurd en kop laten vlakken maar probleem bestaat nog steeds slangen worden hard en er staat nog steeds druk op het reservoir wat zou het dan nu nog kunnen zijn ik zit echt met mijn handen in het haar

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

wanneer en hoeveel druk
als je de dop er af hebt en start spuit ie dan meteen de vloeistf eruit
normaal staat een koelsysteemaltyd onder druk
ongeveer 800 tot 1200 gram (staat als goed op radiator dop

max71 (0), 17 jaar geleden

cinderkop nog aflaten persen ???

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

vast niet

sydsen (0), 17 jaar geleden

ja afgeperst en gevlakt lekte niet als je hem start niet meteen maar als je hem dan laat lopen zonder dop duwt die de koelvloeistof er wel uit maar ik vind het vreemd dat er druk op de slangen blijft staan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

en als de thermostaat open is(op temp) blijft ie hem dan leeg persen

max71 (0), 17 jaar geleden

is er dan geen enkele verandering dan bij voor rep

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

denk toch da thermostaat defect is
dit is toch zo'n3 wegaansluifing

max71 (0), 17 jaar geleden

hoe veel km heeft de wagen nu ge lopen ???

stefan84 (0), 17 jaar geleden

overdruk zal +/- op 1,5 bar liggen..

maar radiator enzo worden wel overal warm net zoals de 2 koelvloeistofslangen wat erna toe lopen ?

wie heeft de koppakking gemaakt ?

Stefan

max71 (0), 17 jaar geleden

zou ook nog kunnen dat jou radiator te weinig koel capaciteit /doorstroming heeft ik las net dat je een gebruikte gemonteerd heb deze kan wel deels verstopt zitten

sydsen (0), 17 jaar geleden

alles is nog het zelfde alleen zie ik nu waar dei lekt ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met aantrekken dit ging in 4 stappen stap 1 60kg\newton
stap 2 75 graden
stap3 een kronkellijntje ik denk dat het hier fout is gegaan wat betekend dit precies en dan stap 4 90 graden

max71 (0), 17 jaar geleden

zien lekken leg eens uit ???? hoe wat waar

sydsen (0), 17 jaar geleden

tussen de kop en koppakking bestuurderskant zie je de koelvloeistof eruit lopen tussen de vierde en vijfde cylinder daarom denk ik dat het met aantrekken fout is gegaan omdat ik niet precies weet wat het kronkellijntje betekend

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

warm draaien

sydsen (0), 17 jaar geleden

dat heb ik gedaan ik hem warm laten draaien toen 90 graden aangetrokken of had ik hem eerst weer moeten laten afkoelen

max71 (0), 17 jaar geleden

heb je het onderblok wel op vlakheid gecontroleerd /goed schoongemaakt en je hebt toch nieuwe pakkingen gebruikt ?en de juiste aan draai volgorde aan gehouden

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zit er niet een scheur in het blok zelf???????
toch wel gecontroleerd hoop ik

sydsen (0), 17 jaar geleden

onderblok gecontrolleerd en schoongemaakt en volgens schema aangetrokken koppakking en bouten waren splinternieuw

sydsen (0), 17 jaar geleden

ja zaten geen zichtbare scheuren in ga morgen nog maar eens kijken ik word er langzaam gek van

sydsen (0), 17 jaar geleden

kan het kwaad als ik de bouten nog eens losdraai en ze opnieuw doe aantrekken en moet ik dan de motor eerst laten afkoelen nadat ik hem warmgedraaid heb

max71 (0), 17 jaar geleden

ik er zelf geen gegevens van maar misschien kijkt of leest er iemand mee die je de manier /volgorde van aanhalen goed kan uit leggen en heb je de kop bout gaaten wel goed schoon gemaakt want als hier nog olie in staat komt het met het aanhalen van de kop ook niet goed nu de kop nog een keer opnieuw aanhalen heeft denk ik weinig kans van slagen het luisterd allemaal nogal precies

max71 (0), 17 jaar geleden

o ja vergeeten mocht je toch willen proberen hem opnieuw aan te halen laat dan de koelvloeistof er af lopen !!!

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

vanuit het midden naar voor en acter cirkel gewijs (spiraal) aantrekken naar beide zijden
opnieuw aanhalen heeft geen zin meer
pakking is vervormd en zal niet(lang) meer afdichten.
als r nog vloeistof in de bout gaten zat werkt dit als hydraulische pers ne (kan) het blok stuk persen(scheuren)

max71 (0), 17 jaar geleden

jerry hou zit dit dan met het warm draaien van de motor en dan nog eens 90graden moet dit nadat de motor is afgekoeld of zo als hier gebeurt is met warme motor want daar zit nog wel een beetje verschil in lijkt me

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

na afkoelen

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ik hoop toch dat je de kopbouten kruislings hebt aangedraaid ? of in ieder geval niet op een willekeurige volgorde ? normaal zou als je je bij de laatste stap ietsje 'vergist' hebt niet de koelvloeistof tussen kop en pakking uit mogen komen,dan moet er wel iets goed mis zijn gegaan!!

Stefan

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Pech Gewoon Pakking Vernieuwen

stefan84 (0), 17 jaar geleden

had maar half gelezen :d je had ze volgens schema aangedraaid..

stefan84 (0), 17 jaar geleden

en dan jerry ????? weer de pakking vernieuwen en hetzelfde resultaat behalen ofwat ?

er moet toch ergens iets niet goed zijn gegaan..

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Kzou Bijna Zeggen Rijnaarme Toe

sydsen (0), 17 jaar geleden

er is idd iets fout gegaan ik heb me vergist in de graden ik dacht dat geheel rond 180 graden was heb een nieuwe koppakking gehaald me door mijn vriendin laten uitleggen dat geheel rond toch echt 360 graden is en maar weer helemaal opnieuw begonnen ik laten jullie het wel weer weten ik hoop hem vavavond klaar te hebben

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

latje vriendin de kop aantrekken.
als dan fout gaat geef je haar op dr d*&dr

john c (0), 17 jaar geleden

Paul, ik hoop voor jou dat je nieuwe kopbouten hebt gehaald dat zijn nm rekbouten en zoals jij ze al aangedraaid hebt (360*) zijn die nu een heel stuk langer geworden, gaat weer lekken tussen kop en blok.
Groetjes John.

sydsen (0), 17 jaar geleden

nieuwe koppakking en nieuwe bouten zitten erop lekt geen koelvloeistof mee maar de olie loopt er met bakken tegelijk uit rechtsachter bijrijderskant

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

ga naar de garage en laat het door een pro doen.
dit gaat je meer kosten dan de garage rekent
lullig voor je maar 3 keer kop er af nieuw pakking(en) bouten
uren
je spaart niks meer uit maar bent geld aant weg(gooien)brengen.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

of koop een ander blok,dit kost je evenveel als dit euvel te laten repareren in de garage..

Stefan

max71 (0), 17 jaar geleden

hallo rustig blijven hou het hoofd koel neem een pilsje loopt 10 keer om de auto geef een schop tegen de werk bank en dan ......... pak een doek maak alles goed schoon kijk op je gereedschap kist of daar onderdelen liggen die er voor dat je was begonnen er nog niet lagen en ga kijken of dit ergens past en anders pak een grote bouw lamp en zet het blok goed in het licht alles goed schoon maken en dan kijken of het tussen de koppaking uit komt of tussen de klepdeksel pakking als je de klepdesel pakking nog niet heb vernieuwt dan als nog doen ..sterkte

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Wel Veiligheids Schoenen Dragen Als Je Tegen De Werkbank Schopt
Anders Breek Je Een Teen Ga Je Nog In T Gips Ook

john c (0), 17 jaar geleden

Paul dit kan niet.
Stuur me een E-Mail met je adres ik ben zondag in Susteren op de Rijksweg Zuid 58 (RC CAR TREFFEN) kom ik effe kijken. Misschien is dat bij jouw in de buurt Susteren is niet zo groot.
Dit wordt te gek!!!!!!!!!!!!
Groetjes John.

ferdiv3017 (0) PRO, 17 jaar geleden

Haal even de waterpomp er uit en kijk of het plastic waaiertje nog heel
is en of hij nog goed vast aan de as zit vier boutjes en je weet het
groetjes
ferdiv

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Hij Heeft Nu Olie Lekkage En Geen Temp Probleem?
Zit Er Niets Tussen De Kop En Blok In
Perongeluk Draadje

stefan84 (0), 17 jaar geleden

wat warm draaien ???

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=stefan84]wat warm draaien ???[/quote]
???????????????????

max71 (0), 17 jaar geleden

paul hoe gaat het met je bmw is het nog gelukt het is hier zo stil groeten max

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.