BMW 3-Serie: hevige blauw grijs rook uit uitlaat

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 turbo diesel

heb een bmw 325 td uit 1992 geloof een m51 motor.
km stand: 390.000

wanneer je stilstaand of rijdend gas geef hoor je een hard fluitend geluid,

ik heb geen vermogen meer en durf ook er niet meer in te rijden om verdere schade ter voorkomen.
ik denk dat het van de turbo afkomt, maar wat kan het nou zijn. de gehele turbo of een slang ofzo?
heb 0.0 ervaring in een bmw td, ben wel handig :-)

turbo slang eraf gehaald en er zat een BOUTJE IN !!!!! hoe die erin is gekomen is mij een raadsel,
schoepen zijn beschadigt.
na verwijderen bout is de fluit toon verdwenen.
alles erop gemonteerd.

1. de motor rookt de hele straat vol, en lijkt alsof er een krukas of drijfstanglager kapot is.
stationair draaiend loopt de motor slecht, en als je een beetje gas geeft dan stoomt er direcht zeer veel blauw grijze rook uit de uitlaat.

2. er zat net onder de minimum motor olie in.
koelvloeistof netjes op pijl

de motor lijkt zodanig slecht dat ik er geen meter meer in durf te rijden omdat de motor steeds slechter loopt en lijkt misschien vast te lopen.

mijn vraag: is de blauwe grijze rook een teken van een kapotte lager van de motor of zal dit door de beschadigde turbo komen?

diablo

Geplaatst door diablo (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

weet bijna zeker dat je turbo zn einde heeft bereikt
maar ik zou toch even zoeken waar dat boutje vandaan komt
als er 1 is kunnen er meer volgen
en als er een paar komen elke keer als je dr een andere turbo opzet wordt t toch een dure hobby

diablo (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]weet bijna zeker dat je turbo zn einde heeft bereikt
maar ik zou toch even zoeken waar dat boutje vandaan komt
als er 1 is kunnen er meer volgen
en als er een paar komen elke keer als je dr een andere turbo opzet wordt t toch een dure hobby[/quote]
hey,

boutje diende geloof ik om de luchtfilter huis vast te zetten aan het motorblok, alles kompleet nagekeken geen bouten of dergelijke dingen meer gevonden.
auto rookt enorm hevig en lijkt alsof de motor wilt vastlopen als je een paar meter ermee wilt rijden.

kan dit door de net onder de pijl motor olie, en daarmee een km of 50 mee te hebben gereden of gewoon weg door de turbo?

als ik nu een test rit wil maken dan lijkt het alsof de motor wilt vastlopen, dus loopt bar slecht.

zou de turbo anders vervangen maar mocht het ook een krukas of een drijfstang lager zijn dan houdt alles natuurlijk gelijk op.

diablo (0), 16 jaar geleden

[quote=diablo][quote=CARS&MOTORS]weet bijna zeker dat je turbo zn einde heeft bereikt
maar ik zou toch even zoeken waar dat boutje vandaan komt
als er 1 is kunnen er meer volgen
en als er een paar komen elke keer als je dr een andere turbo opzet wordt t toch een dure hobby[/quote]
hey,

boutje diende geloof ik om de luchtfilter huis vast te zetten aan het motorblok, alles kompleet nagekeken geen bouten of dergelijke dingen meer gevonden.
auto rookt enorm hevig en lijkt alsof de motor wilt vastlopen als je een paar meter ermee wilt rijden.

kan dit door de net onder de pijl motor olie, en daarmee een km of 50 mee te hebben gereden en daarmee ook een krukas of drijfstanglager stuk is(wel met een goede turbo) of gewoon weg door de turbo?

als ik nu een test rit wil maken dan lijkt het alsof de motor wilt vastlopen, dus loopt bar slecht.

zou de turbo anders vervangen maar mocht het ook een krukas of een drijfstang lager zijn dan houdt alles natuurlijk gelijk op.[/quote]

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

denk dat alleen turbo is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.