auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: hoegdruk dieselpomp bmw e30 lekt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: m51

Hallo sinds een paar maanden lekt mijn dieselpomp tussen het verdeelstuk en het pomp.
Nu wouw ik zelf die O-ring van het verdeelstuk vernieuwen.
Ik heb alle verstuivings pijpen eraf gehaald en het bouten van het verdeelstuk los gemaakt.
Dus mijn verdeelstuk is nu vrij maar ik probeerd het eruit te trekken maar die kom alleen 3cm naar achter maar verder komt die niet.
Zou iemand mijn kunnen uitleggen hoe ik verder moet om die O-ring tevernieuwen en heeft iemand mischien en schets voor mijn hoe ik verder moet aub

Geplaatst door

Richard1123 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Richard1123,

1x de vraag stellen is doorgaans voldoende;
Dubbele vragen zijn verwijderd.

mvg,
moderator Problemcar.

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Als je hem er al zover hebt uitgetrokken kun je er van uitgaan dat je pomp inwendig uitelkaar is gevallen, je kun zonder speciale spullen zoeen verdeelblok er niet vanaf halen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

wat kan of moet ik nu doen? help aub?

Richard1123 0

12 jaar

Je kunt zien of de pomp nog goed in elkaar zit het deksel en het electrische deel eraf halen, de as die je dan ziet mag niet heen en weer willen, is dit wel het geval moet de pomp van de motor en moet hij opnieuw in elkaar gezet worden, dit is een lastig werkje, daarna moet het electrische deel opnieuw afgesteld worden.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

ok is goed bedankt ik ga van de week nog proberen je hoor het wel

Richard1123 0

12 jaar

Martin is mijn niet gelukt helaas ik maakt een afspraak met Kees, maar toch bedankt voor je advies

Richard1123 0

12 jaar

Hallo, ik heb een probleem;
Ik heb een andere motor Kmst 132.000 geplaats BMW 525TDS E39 bjw 1998.
Kabbelboom is van dezelfde auto gebleven, dus die van de nieuwe motor heb ik niet gebruikt.
Alleen startmotor moest ik monteren.
Maar nu wil de auto helemaal niet aanslaan.
Ik merk wel dat als ik de contact sleutel opzet dat de gloeilamp lang blijft branden.
Ook als ik 't vaker probeer te starten blijft 't lampje van de gloeibougie lang branden, eigenlijk zou 't niet moeten branden omdat 't al warm hoort te zijn.
Kan iemand mij helpen???

Richard1123 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.