BMW 5-Serie: Hoge druk in koelsysteem 535i?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5 V8

Een merkwaardig probleem heeft zich voorgedaan de afgelopen week. Het begon met een ontplofte (dikke) slang aan de bovenzijde achter de radiator. Slang vervangen en kort daarop weer problemen. Kokende motor, verlies van koelvloeistof. Dit keer de onderzijde van de vulcontainer gebarsten. Deze vervangen en thermostaat bleek niet te openen, ook vervangen. Een paar dagen ging het goed, tot vandaag. Weer kokende motor, nu een barst in het plastic gedeelte aan de zijkant van de radiator zelf. Dit is onderdeel van de radiator, dus ik neem aan dat de hele radiator vervangen moet worden. Nu kan ik dat wel weer doen, maar er moet een oorzaak zijn van dit probleem. Op de één of andere manier is de druk te hoog of wordt de motor te warm wat alles doet barsten. Het kan geen lekke koppakking zijn, want ik zie geen luchtbellen of stijgend niveau van de koelvloeistof. Wie heeft enig idee? Bvd.

535i

Geplaatst door 535i (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik wil er nog wel op gokken dat je toch een lekke koppakking hebt.
Bij een lekke koppakking hoef je lang altijd geen luchtbellen te zien en het niveau van het koelwater zakt dan meestal i.p.v. stijgen.
Al deze gebarsten dingen gebeuren niet maar zo.
Laat daarom eens de koppakking afpersen door 1 voor 1 de cilinders onder druk te zetten of d.m.v. een uitlaatgastest van het koelwater. Het is even werk, maar brengt wel meer zekerheid.

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.