BMW m3 e36: Hoog co stationair

Bouwjaar: 1994

Op de zaak hebben we een e36 m3 1994 285pk.Motorcode weet ik wel maar niet bij de hand.
Het probleem is als volgt.
De auto had als eerst het probleem als hij liep dat het een co had van 2,5 tot ongeveer 2500 toeren. terwijl lamdaregeling gewoon goed werkt.
HC zijn dan ook skyhigh.
Met een hoger toerental werd de uitlaatgasemissie perfect!.
Hij verzoop gewoon.Het leek erop te wijzen dat we alst hadden van zeikende injectoren.
Dus gedemonteerd en laten reinigen.
Weer terug gemonteerd en de auto houd niet meer in en loopt 1000% beter.Alleen stationair na een minuut vliegt c0 weer omhoog.200 toeren hoger is alles ok.
Wie heeft een idee? (de auto is storingscodevrij,nieuwb.filter en 98benzzzzine).


Kit6286

Geplaatst door Kit6286 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 21 jaar geleden

Zelfde probleem gehad met een simpele Alfa.Bleek de brandstofdruk te hoog door afgeknelde retourleiding.Dus check de brandstofdruk eens?

alexander242 (0) PRO, 21 jaar geleden

Benzinedruk kan inderdaad een probleem geven. Als deze toch goed is kan je dit wegschrapen van een mogelijke oorzaak.

Misschien heb je dit al gedaan,maar toch wil ik even melden.De auto heeft een tijdje gefunctioneerd met zoals je heb beschreven slechte injectoren,hierdoor gaat de ECU het mengsel aanpassen om zo toch een goede samenstelling te krijgen.Dit wordt ook wel de leerfunctie van de ECU genoemd.

Je kan deze leerfunctie wissen door de accupool los te nemen,zodat deze gewist wordt.De ECU gaat zichzelf dan weer inleren.Misschien verhelp hier het probleem mee.Vooral bij japaners heb je dit probleem vaak als je bijvoorbeeld een accu gewisseld hebt.Vaak lopen ze dan niet meer goed stationair totdat je juiste metode hebt toepast.Als voorbeeld hem op 2000 toeren houden.Kan misschien bij deze auto ook zo zijn.



bewise (0) PRO, 20 jaar geleden

Maak de stekker verbindingen van de beide lamdasensoren maar goed schoon dan is het probleem opgelost.

Komt overigens vaak voor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.