BMW 318 tds (E36: Inhouden

Bouwjaar: 1995

Mijn BMW 318 TDS uit '95 houdt zo nu en dan in. Aan de brandstofverbruiksmeter zie ik dat deze dan terugvalt naar 8 - 10 l/100km. Dit veroorzaakt onrustig lopen van motor. Terugschakelen levert ook maximaal verbruik van 8-10 l/100km. Na enige tijd pakt de motor ineens weer en rijdt deze weer normaal. Soms weken geen last dan ineens wel weer. Kou lijkt geen invloed te hebben. Probleem van 't zomer voor eerst in italie. Brandstofleidingen zijn schoongemaakt en computer is uitgelezen en gaf geen foutmeldingen.

Maarten de Groot

Geplaatst door Maarten de Groot (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

elektro2657 (0), 21 jaar geleden

waar komt het probleem het meestal voor in de stad of op autostraden heel belangrijk,en kijk is ook naar de begin van de inlaat (dus voor de lucht filter)wat is er voor de mond van die pijp?

Maarten de Groot (0), 21 jaar geleden

Nu weer een slechte dag voor mijn auto. Het probleem treedt op als ik op de snelweg zit. In de stad eigenlijk nooit last.

Michael7702 (0) PRO, 21 jaar geleden

doet hij het ook bij een volle tank,in de tank zit namelijk een elec.pompje die de brandstof van de ene helft van de tank naar de andere kant pompt,vanaf ongeveer een halfvolle tank krijg je dan lucht in je systeem omdat de ene helft bijna leeg is en daar zit de aanzuigpijp(ik dacht links)als het pompje het dus af en toe niet doet kan je problemen krujgen zoals je beschrijft.

pdelta (0), 20 jaar geleden

Mijn 318 tds e36 had hetzelfde probleem en komt net uit de garage.

Behalve het inhouden gaf hij plots ook een vreemd gerammel in het kettinghuis van de distributie dacht men.

BMW zei , waarschijnlijk is uw ketting teveel uitgerekt!



Kosten voor deze conclusie (alleen effe inpluggen op de boordcomputer 168,00 euro)



Na lang discusseren, luisteren en zoeken hebben we de verstuivers laten testen.

Bleek 1 verstuiver deed bijna niks meer en de rest op halve kracht.

Dus deze dan maar vervangen om mee te beginnen dachten wij.

Hier is het bij gebleven............

Lijkt wel of ik nu in een vliegtuig zit vergeleken met de oude staat van dienst.

Niet meer inhouden geen rammeltjes meer en weer goed starten.

Dat was ook nog een bijkomstigheid.

S'morgens gloeien en meteen starten, maar zodra de motor warm was moest ik flink doorstarten voor hij liep.

Dus mocht je deze bijverschijnselen ook hebben met je bmw dan is het misschien raadzaam om je verstuivers te laten testen.





Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.