close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Inhouden 325 tds

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: tds

Af en toe komt het voor dat mijn tds power inhoudt. Normaal als ik plank gas geef bij het acceleren wijst de brandstofmeter in zijn "4" op 22 l/100km in zijn "5" 19 l/100km, maar bij het inhouden komt ie niet boven 18 en 15 l/100km in zijn " 4 en 5". Is dit normaal of ligt dit aan brandstofpomp / luchtmassameter?

Geplaatst door

ayyildiz18 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

leg je probleem even wat beter uit ?

km stand ?

dat wijzertje moet je niet te serieus nemen!

bij berg op rijden of veel wind tegen gaat deze al meer aangeven dan je bv vermelde!

stefan84 0

18 jaar

kmstand 255000. Dit gebeurt bij acceleren op snelweg of bij inhalen openbare weg. Ik weet wel het verschil tussen wind mee of wind tegen. Daar ligt het zeker niet aan. Hij houdt gewoon vermogen in. De trekkracht die hij moet leveren, houdt ie dan in.

ayyildiz18 0

18 jaar

Beste Yildiz heb zelfde probleem met 325TDS 230dznd km.
Ik check deze week inlaatspruitstuk/traject en vermoed dat er onvoldoende lucht naar de motor gaat.

carcare 0

18 jaar

Eindelijk iemand die mij begrijpt. Ik vermoed zelf de luchtmassameter,
maar houd me aub op de hoogte van de vorderingen. Alvast bedankten suc6

ayyildiz18 0

18 jaar

Heb zelfde problem en ook beniewd

ogy 0

18 jaar

Beste Yildiz, zoals beloofd ben ik met het probleem bezig.
Als eerste heb het uitlaatspruitstuk inclusief de turbo verwijderd en gecontroleerd.
De reden hievan is dat ik soms als ik ook niet over volle vermogen beschik ik er zeker van wil zijn dat de Turbo OK is. Dan heb je n.l. ook minder vermogen.
Controle van de turbo gaf aan dat deze oke is. De volgende stap is het demonteren van het inlaat-traject. Omdat de auto verder goed rijdt doe ik dat deel op een later tijdstip. Als ik meer informatie hierover heb laat ik je dat direkt weten. M.v.g Gerrit

carcare 0

18 jaar

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 3.18 TDS als je weet wat het is laat je me dan weten.

aroen 0

18 jaar

laat hem eens uitlezen dan...

i.p.v. de halve motor eerst uit elkaar te halen!

stefan84 0

18 jaar

Toen ik hem had uitgelezen gaf die aan dat er een foutcode in het rijsnelheidsbedieningsdeel zit. Dat is dan de pedaalstandsensor en die had ik vervangen en het probleem blijft voortbestaan. Dit alles wat jij geschreven hebt dat heb ik ook. Ik heb zelf een gereviseerde motor erin dus weet echt niet wat het kan zijn.

aroen 0

18 jaar

rijsnelheidsbedieningsdeel = je cruise controle en als die niet gemonteerd zit ziet hij dat als een fout, dus niet gemonteerd is negeren.

bmwf1 0
badge

18 jaar

Maar dat kan niet er zit geen cruisecontrol erin, en negeren vind geen optie want hij rijdt nog erger dan een deawoo matiz bij wijze van spreken hij heeft gewoon geen vermogen meer.

aroen 0

18 jaar

Ik denk dat je het moet zoeken in de lmm.
Maar die is uit te lezen.
En idd meten is weten ipv alles uit elkaar te halen.

primera p11 0

18 jaar

Zou je me wat beter kunnen uitleggen wat je bedoelt met lmm en idd

aroen 0

18 jaar

lmm is luchtmassameter

idd is inderdaad

stahlgrau 0

18 jaar

Oke, weet je wat het is waarom ik twijfel bij het uitlezen geeft die dat aan wat hierboven ergens al heb vermeldt. Maar als ik hier op de site lees dan zie ik dat ik niet de enigste ben met het probleem

aroen 0

18 jaar

kijk eens naar het slangetje die van onder het spruitstuk naar een "zwart blokje" bij het brandstoffilter loopt.
Als deze lek is krijgt de turbo geen goede waarde waardoor hij niet trekt.

wilbert12016 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.