Heb de volgende problemen met mijn E39 520i automaat MET LPG installatie
1) Bij warm weer en koude motor heb ik na het (automatisch) overschakelen op gas (+/- 750 meter/1 km) vrijwel geen vermogen meer. Gasgeven gaat wel maar de auto komt heel langzaam op gang (De automaat staat dan meestal in zijn 3e versnelling (+/- 40/45 km/h). Na ongeveer 10 seconden pakt de motor in één keer weer op en is het vermogen terug. De automaat staat dan meestal in zijn 3e versnelling (+/- 50/55 km/h)
Wanneer ik op benzine rijdt en het systeem na bijvoorbeeld 1,5 / 2 km handmatig overschakel op gas doet het probleem zich niet voor.
2) Soms stottert de motor een beetje bij het langzaam nemen van bochten en het vervolgens weer optrekken, het lijkt een beetje of de motor zich verslikt. Dit doet zich niet altijd voor, maar wanneer het zich voordoet is er ook vrijwel geen vermogen. Meestal stottert de motor twee keer voordat hij weer normaal loopt.
3) Wanneer ik rijdt op de snelweg met de cruise control aan (100 km/h) en vervolgens met ingeschakelde cruise control versnel naar bijvoorbeeld 120 km/h en daarna weer laat afzekken naar 100 km/h schiet de automaat heel af en toe in zijn 4e versnelling wanneer de snelheids meter weer 100 km/h aangeeft. Even een beetje gas geven zorgt ervoor dat hij weer netjes in zijn lock-up stand van de 5e versnelling schakelt.
Ik heb bij dit probleem het idee dat wanneer het voorkomt de snelheid sneller terugvalt dan normaal, alsof er even geen gas wordt ingespoten oid. Overigens schakelt de automaat verder prima en soepel.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen zodat ik over 2,5 week wellicht even langs de LPG specialist kan aangezien de installatie er net 2,5 week geleden is ingebouwd. Overigens deden geen van deze problemen zich voor tijdens het rijden op benzine.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Maik van der Winden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
OPGELOST!
Het probleem was dat de slang die onderin de LMM niet goed zat en er dus veel valse lucht werd aangezogen. Dit resulteerde in schokken/schudden/afslaan/weinig vermogen wat op gas erger was dan op benzine maar op benzine later ook erger.
Complimentje voor Auto Molenaar in Heerhugowaard (BMW specialist)!
Gr, Maik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar