We hebben onlangs op een 523i, 1998, een andere kop gemonteerd. De auto start zonder problemen , accelereert probleemloos, maar na een paar minuten begint hij te stotteren en slaat tenslotte af. Daarna start hij niet meer totdat hij compleet is afgekoeld. Net alsof de compressie is weggevallen. Krukassensor en nokkenassensor zijn nieuw. Suggesties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klopt de klepspeling wel. Net of de kleppen open blijven staan op de een of andere wijze. Klinkt knullig na een revisie maar zou niet de eerste zijn. Verder de klepzittingen goed, kleppen goed ingeslepen...
maarten er zitten hydraulische klepstoters in, en die kun je niet stellen,
het zou wel eens kunnen zijn dat je temperatuur sensor in de kop defect is, dit is een dubbele sensor 1 voor de combi en 1 voor het motorbrein.
we hebben het zelf in de garage ook al eens meegemaakt, dat deze sensor niet goed functioneert..
Ok, zal eerst de sensor controleren. Ook mogelijk dat het aan de stoters ligt ? Zijn daar vaak problemen mee ? De kop was gecontroleerd, maar niet splinternieuw namelijk, dus ik twijfel ook aan de klepstoters.
Jos
@Marcel:
Dat van de hydraulische klepstoters weet ik. En ook dat het wel eens mis gaat na een revisie daarmee.
@Jos:
Hopelijk kom je er uit met de sensoren. Daar dacht ik ook aan maar in verband met de revisie (mechanisch) leek me dat niet waarschijnlijk. Vandaar..
O-ringen injectors niet stuk?
ik ga voor te ver oppompende kletstoters, probeer eens een paar toevoegingen/andere olie/poos laten draaien
als je hem start na uitslaan/stotteren klinkt hij dan compressieloos?(draait de motor te snel rond)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar