Hallo
Ik heb nu een tijdje een bmw 320i coupe uit '92. Alleen heeft deze auto een probleempje, hij houdt in. Je merkt dat hij niet voluit door trekt en dit merk je het best vanaf de 4e versnelling. Je ziet de economic meter dan ook terug vallen. Als hij vervolgens weer omhoog gaat merk je ook dat de auto dan weer iets meer trekt maar niet voor een 2.0 motor. Ik heb de auto laten uitlezen bij de dealer maar die konden niets vinden. Ook heb ik de lucht massa meter al ontkoppeld zodat hij meer benzine kreeg ook dit hielp niets. Wat kan dit zijn!!!
groet mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mark
als je zomaar iets loskoppelt werkt het net tegenovergesteld!!
na het loskoppelen van de LMM gaat hij in een noodloop lopen,en gaat hij niet meer benzine inspuiten zoals je zegt!
nu zal er wel een fout in het geheugen zitten omdat je deze hebt losgemaakt,en erna mee bent gaan rijden!
is de benzinedruk wel ók ?
kan best dat een sensor een verkeerde waarde aangeeft maar dat hij dit niet als 'fout' ziet!
heb je dit probleem al altijd gehad of is het sinds pas ?
Stefan
even een correctie: ook voor het loskoppelen was het probleem er al. Bij het uitlezen moest dan ook al zichtbaar zijn dat ie in noodloop liep.
Maar als je met een ontkoppelde sensor geen verschil merkte dan is er zeker weten iets met die sensor mis, dus ik zal die als ik jou was vervangen (niet al te goedkoop geintje...)
18 jaar
Dit probleem is niet iets van pas het is er al een tijdje. Ik kan inderdaad even laten kijken of de benzine druk wel goed is dat is nog niet gebeurd. Als je de l.m.m los koppeld schakel je toch de sensor uit dus dan zou er verschil moeten zijn dit was niet het geval. Dan ga ik ervan uit dat deze sensor nog goed is.
mark
18 jaar
volgens mij zeg je t nu precies andersom. Als je de sensor loskoppelt moet er juist wel een verschil merkbaar zijn.
Dit is bij jou niet het geval. Als er met sensor geen verschil is als zonder sensor dan heeft de sensor geen meerwaarde, wat betekent dat deze stuk is.
18 jaar
dat klopt ook niet helemaal Ben,
als je de sensor losmaakt,en hij veranderd wel qua lopen,dan wil dat nog niet zeggen dat er niks aan mankeerd..
Stefan
18 jaar
daar heb je helemaal gelijk in.
Maar wat vast staat is dat bij een werkende sensor verschil moet optreden als je 'm loskoppelt.
18 jaar
Kun je deze sensor op een of andere manier door meten zodat je kunt zien of hij het doet of niet. Ik neem aan dat een dealer graag zo'n ding verkoopt. Ook al is deze niet defect.
mark
18 jaar
probeer een goed werkende van een kennis ofzo te lenen
18 jaar
LMM kun je zelf 'testen'
had dat ook gedaan bij een 325i 24v..
ik had hetvolgende :
* Weerstand - Pin 4 = 0
* Spanning Pin 2 - Pin 4 = Accuspanning
* Motor aan,Pin 4 - Pin 6 = 2.25 Volt
* Pin 1 - Pin 4 = 1 Sec. 2,5 Volt
Dit laatste is voor het 'schoonbranden' van de hittedraad..zoals beschreven staat..
Volgens Autodata moet het zijn :
Weerstand tussen pin 4 en massa = 0
Spanning tussen pin 2 en pin 4 = Accuspanning
Spanning tussen pin 4 en pin 6 = Min. 1,9 Volt
Spanning tussen pin 1 en pin 4 = 2-5V Gedurende 1 Sec.
* De wagen moet van het contact staan.
* Ontkoppel de multistekker van de luchtmassameter
Voor dit laatste moet de motor op bedrijfstemperatuur zijn,met aangekoppelde stekker,30 sec. motor op 2000 omwentelingen houden,zet het contact uit,wacht 4 sec. meet de spanning tussen de aansluitpunten en multistekker.
succes
Stefan
18 jaar
Bedankt voor de tips ik ga het eens uit proberen. Jullie horen de uitslag wel.
mark
18 jaar
ben je inmiddels al wat verder gekomen Mark ?
we zijn benieuwd!
Stefan
18 jaar
Ik ben er aan bezig geweest maar ben nog niet aan het gewenste resultaat gekomen. Trouwens ik ruik ook zo nu en dan een benzinelucht weet niet of dat er ook mee te maken heeft dat hij zich inhoud.
mark
18 jaar
hmm..
dan zou hij wel veel moeten lekken,of de benzinedruk zou al erg laag moeten zijn/wegvallen..
controleer de aansluitingen onder inlaat en vooraan bij injector rails..
hier lekker ze vaker..
in totaal 3 slangen als ik me niet vergis
meestal lekt deze bij de klem..( slang op leiding )
hij zal voornamelijk alleen maar stinken bij een koude motor ?
Stefan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar