Beste,
Mijn 318i touring M40 uit '94 houd in boven de 4000 toeren.
Boven de 4000 toeren begint hij te smoren.
Het lijkt alsof hij op dat moment helemaal fout loopt.
Als ik hem dan terug laat vallen naar stationair loopt de motor 10 seconden lang
te schokken en bijna af te slaan, waarna hij uit het niets ineens weer zo mooi als een zonnetje loopt.
Kom ik weer boven de 4000 toeren gebeurt het opnieuw.
Auto rijd dan ook niet harder dan 150 km/h
Het is ook niet dat het de ene keer niet gebeurt en de andere keer wel, als ik boven de 4000
toeren kom gebeurt het altijd!
Ik heb al een heleboel tips van mensen gehad, maar ik heb geen financiele middelen om maar lukraak onderdelen te gaan vervangen.
Heeft iemand een idee dat ook controleerbaar is?
Ik ben laatst naar een monteur geweest ( die ook niet wist wat het was ) en daar viel op dat mijn katalysator bloedheet werd.
we hebben de einddemper weggehaald en zagen dat hij van binnen letterlijk rood gloeiend was na het 'smoren'!
Overigens: geen computer foutmeldingen!
Bougies zijn vervangen.
bougie kabels zijn doorgemeten en zijn oke.
Alvast bedankt, Mathijs!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
matthijs
laat de brandstofdruk eens even meten..kan zijn dat hier iets mee mis is waardoor je auto niet goed presteerd!
is het dit ook niet,dan moet je de sensoren van de motor eens door gaan meten..de computer kan bv hierdoor geen fout weergeven maar toch kan er een sensor niet na behoren functioneren..
een kathalysator word overigens goed heet,dit is ook normaal maar niet roodgloeiend natuurlijk,dit kan wel komen door een slechte verbranding door bv een teveel of veel te weinig aan benzine!heb dit zelf ook al eens gehad bij een mazda.
succes..
Stefan..
hallo ik heb dit bij mijn 320 ook gehad en ik had de bdp sensor kapot!
mvg roy
Wat is een bdp sensor?
Mvg Mathijs
[quote=roy325]hallo ik heb dit bij mijn 320 ook gehad en ik had de bdp sensor kapot!
mvg roy[/quote]
18 jaar
dit is de sensor onder bij de krukas poelie!
mvg roy
en deze zit in de buurt van je vliegwiel.
Stefan
18 jaar
Wat doet deze precies en kan ik deze gemakkelijk doormeten of hij nog werkt?
Na wat rondzoeken op internet over een bdp sensor vind ik vooral problemen met stationair draaien.
Heeft deze ook effect boven de 4000 toeren als hij defect is?
Bedankt voor jullie reacties!
Gr,
Mathijs
18 jaar
kan komen door een versleten nokkenas, in dat geval alles vervangen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar