close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-serie 2013: Inhouden tijdens het rijden

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N53, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 160

Onlangs reed ik met mijn BMW 325 (E92) op de snelweg en na een minuut of 25 sinds vertrek begon de motor ineens te sputteren en bokken bij het accelereren/versnellen. Ik reed op dat moment zo'n 110 km/h met cruisecontrol aan en telkens als ik iets wilde versnellen om in te halen was dit heel duidelijk te merken. Zodra ik stopte met accelereren en een constante snelheid aanhield, leek het probleem niet of nauwelijks meer aanwezig te zijn.
In eerste instantie ben ik doorgereden op de cruisecontrol en toen ik zo'n 10 minuten later nog eens probeerde te versnellen was het probleem niet meer aanwezig. Uiteindelijk heeft hetzelfde probleem zich tijdens diezelfde rit nog één keer voorgedaan maar later op de terugweg niet meer.
Nou moet erbij vermelden dat het gele motormanagement lampje hiervoor al een paar dagen brandde. Aangezien dit lampje eerder heel af en toe ook wel eens brandde sloeg ik er niet direct acht op omdat het vervolgens vaak na een paar dagen vanzelf wel weer verdween.
Na deze gebeurtenis heb ik de auto maar eens met INPA uitgelezen en kreeg ik de foutmeldingen in de screenshots te zien.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken? De auto heeft nu 122k kilometers op de klok staan.

. . . . .

Geplaatst door

Exorcist (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De storingen op je lambda sondes worden waarschijnlijk veroorzaakt door de storing op cilinder 1.
Kan een slechte bougie of penbobine zijn .

Dat kan, maar zoals je kan zien gebeurde 56 km eerder hetzelfde op cilinder 2 (tijdens dezelfde rit). Dan zouden er volgens jouw theorie vrijwel tegelijkertijd 2 bobines/bougies stuk aan het gaan zijn...

Exorcist 0

1 jaar

Of aansturing , dit moet nader onderzocht worden , auto loopt nu goed ?
Alle storingen wissen en gaan rijden , kijken wat er terug komt en daar mee aan het werk gaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.