BMW 3-Serie: kacheltemperatuur

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000

De temp.meter loopt niet door tot in het midden(90 graden) en de kachel blaast niet erg warme lucht.
Heeft iemand enig idee, zou het de thermostaat kunnen zijn?

Vincent

vinka1

Geplaatst door vinka1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Misschien. Aan de andere kant zijn diesels erg efficient geworden en produceren niet veel warmte meer.
Hoe warm geeft de meter dan wel aan?

Kontroleer na de koude start of de bovenste radiateurslang en/of bovenkant van de radiateur onmiddellijk geleidelijk warmer wordt.
Als dat zo is, dan blijft de thermostaat open staan.

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

De electrische bijverwarming?Toch Martin?

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de temperatuur meter lang laag blijft staan (Langer als ongeveer 5 kilometer rijden) en hij komt maar moeizaam omhoog kan het inderdaad zijn dat de electische bijverwarming kapot is, je hebt hier het meest last van als het kouder wordt.

Als je niet op de snelweg of autoweg rijdt dan komt met een kapotte bijverwarming de meter nauwelijks omhoog en soms amper boven het blauwe deel van de meter.

gr Martin

vinka1 (0), 13 jaar geleden

vanmorgen gevoeld, de bovenste radiateurslang wordt na 10 min warm en de onderste blijft veel langer koud heb dit gedaan met een koude stationeer draaiende motor
lijkt mij dat de thermostaat goed is misschien de egr geen idee wat dat is maar ergens gelezen

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

Ben er net weer van de garage.Had het zelfde probleem en beide thermostaten zijn vervangen.Zowel de grote als de EGR thermostaat.Meter blijft nu mooi in het midden staan en kachel word ook veel heter.Gaat ook om 320d van 2002.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Zoals jij het geprobeerd hebt is heel normaal voor een diesel, zeker bij deze buiten tempraturen. Als een diesel bij deze tempraturen stationair snel heet wordt heb je echt een probleem. Als je voor de auto staat zit er rechts voor de veerpoot onder de motorkap een zilverkleurig doosje, die moet warm tot heet worden als je de motor stationair laat draaien. Gebeurt dat niet zit er een fout je je bijverwarming en komt de motor nooit goed op tempratuur.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.