👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo ik heb een 5 serie e34 1988 waarvan de weerstand van mijn kachelventilatie kapot is 3 standen doen het niet en de hoogste wel .Mijn vraag is ik heb hem eruit gehaald maar hoe kan ik hem controleren voor een defect of doormeten. bvb dank .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weerstanden meten gaat met een universeelmeter op het Ohmbereik.
Bedankt voor de reactie dus dit is eigelijk door mij niet uitvoerbaar of jij weet eigelijk wel zeker dat hij kapot is ,hij ziet er ook niet meer helemaal tof uit en licht ingebrand bij het kleine nageltje aan de achterkant
13 jaar
Ja, meten is weten. Bij die draadgewonden weerstanden is het of ze zijn goed of ze zijn doorgebrand. Gelukkig zijn ze zowel gebruikt als nieuw te koop. Zonder gebruik van een meter kan je wel vaststellen of er een weerstand defect is.
Dan neem je de weerstand onder test op in een serie netwerk van de accu en een achterlichtlampje.
Gaat het lampje branden dan weet je dat de weerstand goed is.
Zoiets: plus van de accu---------------weerstand------------lamp--------------- min van de accu
Jij hebt nog een oudewetse kachelweerstand, en het symptoom daarvan als ie kapot is dat ie het alleen nog maar in de hoogste stand doet omdat die niet door de weerstand geschakeld wordt. de langzamere standen worden wel door de weerstand geschakeld en die vallen uit als de kachelweerstand kapot is.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar