BMW 5-Serie: kachelweersstand

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 520i

Hallo ik heb een 5 serie e34 1988 waarvan de weerstand van mijn kachelventilatie kapot is 3 standen doen het niet en de hoogste wel .Mijn vraag is ik heb hem eruit gehaald maar hoe kan ik hem controleren voor een defect of doormeten. bvb dank .

leenmartha

Geplaatst door leenmartha (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Weerstanden meten gaat met een universeelmeter op het Ohmbereik.

leenmartha (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de reactie dus dit is eigelijk door mij niet uitvoerbaar of jij weet eigelijk wel zeker dat hij kapot is ,hij ziet er ook niet meer helemaal tof uit en licht ingebrand bij het kleine nageltje aan de achterkant

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja, meten is weten. Bij die draadgewonden weerstanden is het of ze zijn goed of ze zijn doorgebrand. Gelukkig zijn ze zowel gebruikt als nieuw te koop. Zonder gebruik van een meter kan je wel vaststellen of er een weerstand defect is.
Dan neem je de weerstand onder test op in een serie netwerk van de accu en een achterlichtlampje.
Gaat het lampje branden dan weet je dat de weerstand goed is.


Zoiets: plus van de accu---------------weerstand------------lamp--------------- min van de accu

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Jij hebt nog een oudewetse kachelweerstand, en het symptoom daarvan als ie kapot is dat ie het alleen nog maar in de hoogste stand doet omdat die niet door de weerstand geschakeld wordt. de langzamere standen worden wel door de weerstand geschakeld en die vallen uit als de kachelweerstand kapot is.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.