Hallo,
Het probleem is als je start (325i '92) er alleen knallen uit de uitlaat komen, maar de motor slaat niet aan. Compressie, brandstofvoorziening en vonk zijn goed. BDPsensor en NPsensor zijn goed(scope). ECU is ook goed. Primaire weerstand bobine 1ohm, secundaire weerstand oneindig(alle6). Vonk is wel krachtig tijdens starten (trekt minimaal 10mm). Hij vonkt ook op tijd. Getest door met contact aan aan de krukaspoelie te draaien en met het kleppendeksel eraf gekeken naar tijdstip. Ik vermoed toch dat de bobines kapot zijn, oneindige weerstand klopt niet want dit zou 8,25k-ohm moeten zijn. Maar ik vind het vreemd dat ze alle 6 dezelfde waarde hebben, en toch een krachtige vonk hebben. Is er iemand die dit probleem kent?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goeie bereik geselecteerd op je meter??
Bobines lijken goed.
Bougies versleten? Kleppen die open blijven staan?
Bereik stond goed ingesteld, bougies zijn vernieuwd, kleppen blijven niet openstaan. Verder nog suggesties? Volgens mij is het niet normaal dat je over de secundaire spoel een oneindige weerstand meet. Bij auto's met maar 1 bobine kan je wel de secundaire weerstand meten. Een aparte bobine per cilinder verschilt toch niet qua werking van een normale?
Uitlaat dicht (kat) ???
Vreemd, inderdaad vreemd van die bobines. Volgens mij zijn de losse bobines hetzelfde als bij een auto met maar 1 bobine. Wil je zeker weten dat het niet aan de bobines ligt dan kun je eens aan een nieuwe meten, of je wisselt de bobines uit voor 6 nieuwe.
Maar zo te horen zit het ergens anders.
Wat is de geshciedenis van de auto? Hoe is de klacht ontstaan? Is er met de draadboom naar de bobines gerommeld?
Paul
Je zegt wel ECU goed maar bij dit type loopt er vaak water in en dan krijg je ook van dit soort symptomen
Inderdaad de DME (ECU) openschroeven en dan controleren.
ik denk dat de kat verstopt is, de uitlaat voor de kat los maken en dan starten. Je kan ook de kat met water spoelen, deze wel in omgekeerde richting doen,MVG.
heb andere bobines geprobeerd en dan draait hij wel. ECU is absoluut droog. Ze zijn defect geraakt toen er een andere chip in de ecu zat. Nu zit de originele er weer in. Toch vind ik het vreemd dat de bobines gewoon krachtig vonkten (zeker 10mm vonkbrug). Groeten, Johnny
En de DME was absoluut goed, dat van die chip vertelde je niet.
Ik bedoelde dat de computer goed was met de originele chip erin, deze heb ik gelijk gemonteerd nadat hij niet meer draaide. Deze dme is getest in een andere auto(nadat de mijne ermee gestopt was), dus goed.
heb het ook meegemaakt met een 320I de darmen van de de stappen motor kijk het maar eens na
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar