auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: koelprobleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525TDS

Dag,
mijn auto gaf vandaag plotseling melding van koelwaterprobleem via de boordcomputer.
Temp. liep plotseling naar rood op de meter. Volgens de ANWB-er zou de viscokoppeling stuk zijn. Volgens kennis (deskundige) zou echter goed kunnen dat de waterpomp stuk is. Schijnt vaker voor te komen bij dit type.

Wat zijn jullie van mening hierover.
Alvast hartelijk dank.

p.s. ik rij er natuurlijk geen meter meer mee. Eerst diagnose.

groet Hans van Dijk

Geplaatst door

hans4078 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werd hij te heet tijdens het rijden of tijdens file/stationair? Indien tijdens het rijden kan het zeer goed je waterpomp zijn. INdien tijdens file/stationair kan het goed de visco zijn.
Succes!

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Tijdens een korte rit. Ik heb bij een snelheid van zo'n 80 km/uur teruggeschakeld van de D naar de 2. Niet overdreven op de staart getrapt maar even kort toeren gemaakt. Vrijwel gelijk daarna gign de temp snel omhoog.
Alvast bedankt voor je snelle reactie.
groet Hans

hans4078 0

15 jaar

Dan zal het wel aan de waterpomp liggen...visco heeft alleen nut in bv de file e.d.

Zou deze eerst ( laten ) controleren.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Idd waterpomp, komt voor bij even snel acclereren. Plastic schoepje raakt van de as los.

Wel snel doen want als die dingen even aan de kook gaan scheurt de kop vaak......

paulmichiel 0
badge

15 jaar

En die koppen scheuren sneller dan mijn onderbroek..

stefan84 0

15 jaar

Zeg, bedankt voor de snelle reacties en tips. Het bleek idd de waterpomp te zijn. Die erop zat had een plastic fan. Die er nu op zit lijkt op een soort legering. Kennelijk een modificatie.
De kapotte was geheel van de as gebroken, leek wel poreus. Daarnaast was er wat speling op de lagers. Hopelijk heeft het blok verder geen schade ondervonden. Koelwater blijft tot nu toe goed op peil en het blok droog. Blijf het voorlopig in de gaten houden. Verder ook maar gelijk de beide snaren vervangen.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Mvrgr. Hans.

hans4078 0

15 jaar

Hans

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.