BMW 5-Serie: koelsysteem

Bouwjaar: 1993

deze klant kwam met de klacht temp te hoog en koelvloeistof bij gevuld had hij al twee maal gedaan.

als de motor even draait stat op de brug begint het koelwater te koken.

wat hebben we gedaan .
* thermostaat eerst verwijderd zodat hij nu zonder draait
* waterpomp eruit nieuwe gemonteerd
* via de bougie lucht op de ciliders gezet geen lek lucht in koelsysteem
* met cilinderlektester van midlock gekeken of uitlaat gassen in koelsysteem voorkomen dat is niet het geval

nu heb ik gehoord dat ontluchten een probleem kan zijn bij deze auto weet iemand de juiste manier.

wij hebben een vermoeden dat de kop lekt

b.v.d. bandenman

bandenman

Geplaatst door bandenman (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Probeer het eens door de voorzijde goed hoog op te krikken en dan een poos laten draaien, want het kleinste beetje lucht geeft al problemen bij deze auto's

Hans

arnold690 (0) PRO, 19 jaar geleden

Nooit de thermostaat eruit halen dan werkt er niks meer goed

eddy2508 (0) PRO, 19 jaar geleden

ontluchtingsvijsje losdraaien en blazen in de vulopening tot de luchtbellen verdwenen zijn

mark7275 (0), 19 jaar geleden

thermostaat vernieuwen ontluchtingsschroefje op thermostaathouder losdraaien kachel binnen bijde op warm zetten moter laten draaien en tot aan top blijven vullen tot er niks meer bij wil dan ontluchting dich draaien klein rondje rijden met een beetje slingeren naar links en rechts en een drempeltje pakken tot er warme lucht uit de ventilator komt of als hij te warm wordt!! dan weer de ontluchting open draaien tot er water uit komt afkoelen en weer bijvullen!

eric64 (0) PRO, 19 jaar geleden

kijk ff bij je remvloeistof reservoir ; daar loopt een slang vanaf de kachelradiateur .
Op contact zetten en de slang los ; kachel op "heet"zetten en als de koelvloeistof eruit komt de slang weer monteren .
Dan ontluchten dmv de ontluchtings schroef.
En zeker de ventilator 1 x laten inslaan.
Kijk ook ff de visco na ; gaan ook nogal eens stuk waardoor bij stationair toerental de temperatuur oploopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.