close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: koelsysteem

Bouwjaar: 1993

deze klant kwam met de klacht temp te hoog en koelvloeistof bij gevuld had hij al twee maal gedaan.

als de motor even draait stat op de brug begint het koelwater te koken.

wat hebben we gedaan .
* thermostaat eerst verwijderd zodat hij nu zonder draait
* waterpomp eruit nieuwe gemonteerd
* via de bougie lucht op de ciliders gezet geen lek lucht in koelsysteem
* met cilinderlektester van midlock gekeken of uitlaat gassen in koelsysteem voorkomen dat is niet het geval

nu heb ik gehoord dat ontluchten een probleem kan zijn bij deze auto weet iemand de juiste manier.

wij hebben een vermoeden dat de kop lekt

b.v.d. bandenman

Geplaatst door

bandenman (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probeer het eens door de voorzijde goed hoog op te krikken en dan een poos laten draaien, want het kleinste beetje lucht geeft al problemen bij deze auto's

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Nooit de thermostaat eruit halen dan werkt er niks meer goed

arnold690 0
badge

20 jaar

ontluchtingsvijsje losdraaien en blazen in de vulopening tot de luchtbellen verdwenen zijn

eddy2508 0
badge

20 jaar

thermostaat vernieuwen ontluchtingsschroefje op thermostaathouder losdraaien kachel binnen bijde op warm zetten moter laten draaien en tot aan top blijven vullen tot er niks meer bij wil dan ontluchting dich draaien klein rondje rijden met een beetje slingeren naar links en rechts en een drempeltje pakken tot er warme lucht uit de ventilator komt of als hij te warm wordt!! dan weer de ontluchting open draaien tot er water uit komt afkoelen en weer bijvullen!

mark7275 0

19 jaar

kijk ff bij je remvloeistof reservoir ; daar loopt een slang vanaf de kachelradiateur .
Op contact zetten en de slang los ; kachel op "heet"zetten en als de koelvloeistof eruit komt de slang weer monteren .
Dan ontluchten dmv de ontluchtings schroef.
En zeker de ventilator 1 x laten inslaan.
Kijk ook ff de visco na ; gaan ook nogal eens stuk waardoor bij stationair toerental de temperatuur oploopt.

eric64 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.