BMW 5-Serie: koppeling

Bouwjaar: 1997

Hallo,

Mijn auto slipt door bij vollast in zijn 3,4 en 5e versnelling.
Herkend iemand dit probleem? Er is geen lekkage te vinden, ga ervan uit dat de keringen nog in tact zijn.

Vermoedt dat de koppelingsplaten vernieuwd moeten worden.
Is dit zelf te doen? En is het handig om metteen ook het vliegwiel te vernieuwen?

Indicatie van de tijd dat het kost om een setje koppelingsplaten te vervangen.


Groeten Verhaar

gundihverhaar

Geplaatst door gundihverhaar (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

klinkt als koppelingssetje versleten.
vliegwiel mooi laten zitten.
als je handig bent, en je hebt een brug of smeerkelder is het best zelf te doen hoor, iemand die meerdere BMW bakken heeft gedemonteerd doet het binnen 3 uur.

duup (0) PRO, 19 jaar geleden

vervang: koppelingsplaat/drukgroep/druklager...

Arnold684 (0) PRO, 19 jaar geleden

kortom: koppelingssetje

gundihverhaar (0), 19 jaar geleden

Hallo,

Sorry voor mijn late antwoord. Zoals de twee heren "Arnold" en "duup"al aangeven heb ik de koppelingsplaten vervangen. Verder vliegwiel laten zitten. Het resultaat is....rijdt weer als een zonnetje en als nieuw.
Nog bedankt voor jullie tips.!!!

Steven11167 (0), 18 jaar geleden

Even een reactie op Arnold......
Ik ben vanmorgen om 11.00uur begonnen met het vervangen van de koppeling van een 528 (1996), maar om 22.00uur ben ik ermee gestopt, welliswaar licht de bak eronder vandaan, maar alles zat tegen....

Uitlaat in zijn geheel eraf......
Bouten van de bak MUURVAST....
3 Bouten van de uitlaatflens afgebroken, en niet eruit te krijgen....dus morgenochtend doorboren.....

Ik doe dit op een hefbrug samen met een vriend van mij, waarvan we eerder al een 520 me hebben gedaan, dus zeker niet de eerste keer.

Dus drie uur werk lijkt me erg knap!!

Maar goed, ik ben blij dat het vliegwiel kan blijven zitten zo te lezen......alleen kun je hem wel een beetje doordraaien???
Is dat normaal??? om de schokken op te vangen?? hij komt wel weer precies op zijn plaats terug. Maar de platen waren maar 3mm versleten, en heel erg vervuild....dat vind ik een beetje vreemd.

Hopelijk weet iemand dit te verklaren.

Grtz, Steven

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

collega van me heeft van de week een automaatbak van een E65 ge de- en monteerd in een morgen tijd. soms zit het mee en soms zit het tegen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.