Ik heb het volgende probleem met de bmw de temp. meter geeft aan dat hij kookt terwijl de slangen mooi 70 graden zijn we hebben de termostaat + huis al vervangen,Koppakking, de blauwe temp. sensor onder de spruitstuk, Koelsysteem volledig ontlucht d.m.v vacuum zuigen. De waterpomp is er een met metalen schoepen.
Ik dacht zelf nog aan de temp. meter zelf maar ben niet zo bekend met bmw's of die vaak stuk gaan.
Als iemand een id heeft laat het me dan weten
B.V.D Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ron
Gaat de temp meter ook gelijk het rood in bij een 'koude' motor ?
En weet je zeker dat hij maar 70 graden word ? hoe is dat gemeten ?
Gr Stefan
Als ik de auto start gaat de temp. meter na +- 1 minuut al naar de 90 graden dan blijft hij daar een poosje op staan en na ong. 5 km. gaat hij naar het rooie gedeelte.
Ik heb de slang van kop naar bovenkant radiateur gemeten die wordt 70 graden, en de slang van thermostaat naar radiateur wordt maar 40 graden. heb dat gemeten met een temp. meter van snap-on.
Groet ron
15 jaar
Het verschil qua graden kan goed na die paar km,de thermostaat gaat dan nog niet open.
Als het goed is heb je in de kop een sensor zitten met 4 aansluitingen ( 4 draden ) en deze is voor de meter op het dashbord.
Gr Stefan
15 jaar
Dat is een ingewikkeld probleem heren.
Er zit een lichtblauwe en een donkerblauwe stekker op de kop.
Geen 4polige allebei 2 polig.
mvg
15 jaar
nee er zitten 2 x 2 polige zenders in 1 voor ecu (zwart) en 1 voor temp. meter (blauw) deze is vervangen.
Maar als ik hem lang laat lopen hebben de slangen die temperatuur tewijl de meter in het rooie staat.
15 jaar
Dus de motor is keurig 90 graden en in de auto geeft hij aan dat hij aan de kook is?
15 jaar
Kees je hebt gelijk,had verkeerd gekeken,is inderdaad 2 polig.
Gr Stefan
15 jaar
[quote=ron372]nee er zitten 2 x 2 polige zenders in 1 voor ecu (zwart) en 1 voor temp. meter (blauw) deze is vervangen.
Maar als ik hem lang laat lopen hebben de slangen die temperatuur tewijl de meter in het rooie staat.[/quote]
Je hebt de verkeerde sensor gewisseld..of je hebt verkeerd getypt ? de blauwe is voor de ECU en de zwarte voor de meter op het dashbord.
15 jaar
Weet je dit zeker we hebben namelijk de koppakking vervangen dus er zou wel eens een stekker verwisseld kunnen zijn inderdaad. had de draadkleuren bekeken en volgens mijn schema was de bruin/zwart ,bruin/rood stekker voor de ecu en die zit op de zwarte sensor.
Ik wissel de stekkers even om en laat dan weten wat het effect is.
Thanks voor de info. groet ron
15 jaar
Bruin zwart / bruin rood moet op de sensor voor de ecu zitten ( de blauwe dus ) zeker weten dat deze kabels voor het signaal zijn die naar de comp. gaan
Kijk maar eens..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar