BMW 3-Serie: Koelvloeistof

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

Nadat het peil van de koelvloeistof voortdurend beneden de streep stond heb ik dit tot op het niveau bijgevuld.
Na enige tijd stond het peil weer te laag, maar het zakte niet verder; weer bijgevuld en na verloop van tijd was het peil weer gezakt tot een paar centimeter onder het niveau. Ik heb toen besloten om maar es af te wachten en ik rijd nu al 8 maanden zonder dat de koelvloestog verder zakt. (ik heb de druk laten opmetrn maar er mankeert niks aan de koppakking of de kop zelf) Kennelijk hoort dit zo? Nu is het peil uiteindelijk te laag en de boardcomputer geeft dit dan ook aan. Mijn vraag: Is dit bij iemand een bekend verschijnsel? Moet ik nu maar weer bijvullen en zoja met welke soort koelvloeistof? maag er gemixed worden?.. ik had er Carex koelvloestof ingegooid... Of kan ik beter de alles verversen?

joev

Geplaatst door joev (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Gewoon groene of blauwe koelvloeistof kun je gebruiken,dat je telkens bij moet vullen mag niet!controleer maar eens de slange en aansluitingen op lekkage..

Als de OBC aangeeft : Kuhlwasser prufen,dan is gegarandeerd het reservoir leeg.

De druk laten opmeten ? Je kunt wel het systeem onder druk zetten en kijken of hij ergens lekt.

Hoe hebben ze de koppakking op lekkage getest ?

Wat belangrijk is,is dat je hem na het vullen goed ontlucht,dit gaat vaker wat lastiger bij deze motoren.

Gewoon afvullen tot 'Kalt/Cold' bij een koude motor,dan moet het goed zijn,het zakken en stijgen wat je ziet,bij koude en warme motor of bij het los draaien van de dop is normaal!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.