BMW 5-Serie: koelwater spoorloos.......

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

Hallo,

Ik moet om de 1000km een beetje koelvloeistof bij vullen. (3 streepjes op het koelreservoir gezakt)

Auto loopt perfect.

Naar mijn mening geen symtomen van een scheur in de cilinderkop.

Slangen zijn niet keihard.
S'morgens zijn de slangen gewoon zacht.
Auto loopt niet warm.
Verwarming is ook warm.
Slangklemmen aangedraaid.

Slangen negekeken als de auto warm is, op het eerste gezicht niks te vinden van lekkage.
Vorige eigenaar heeft een nieuwe waterpomp en thermostaat(huis) laten zetten.

Iemand een andere oplossing.....

Auto loopt op gas G3

Alvast bedankt

caddy 2

Geplaatst door caddy 2 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Is het systeem ook al eens onder druk gezet om een lekkage te kunnen ontdekken ?

Gr Stefan

caddy 2 (0), 14 jaar geleden

Nee nog niet dat is de volgende stap.

Stefan ik zie dat jij in Born woont.

Heb jij niet een mat zwarte golf 2???

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja klopt,is een VR6..heb er een paar trouwens..waaronder ook nog een E36 325 turbo..

caddy 2 (0), 14 jaar geleden

Is toch een lekagge aan de radiateur/reservoir, lag een druppel op de bodemplaat.
Is het reservoir te vervangen los van de radiateur??

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Normaal is het los te vervangen, ook de pakking ervan..

[url=http://img36.imageshack.us/i/28715592.pn...][img]http://img36.imageshack.us/img36/6233/28...[/img][/url]

dennis2079 (0), 14 jaar geleden

Kan maar 1 raad geven, zorg dat je er vlug bij bent, heb deze week hetzelfde voorgehad, resultaat was: nieuwe radiator, nieuwe thermostaat prijs 598 euro. Kan echt zeer vlug gaan. Dichtingen zijn wel te vervangen maar ik kreeg deze toch niet los en bij bmw zeiden ze dat dit een huzarenklus was vooral om ze JUIST terug te plaatsen, ik kreeg het reservoir zelfs niet los. Hoop voor u dat het niet zover komt als bij mij. Btw zie mijn topic: viscokoppeling of waterpomp?????
Grtz dennis

caddy 2 (0), 14 jaar geleden

Er hangt een druppel tussen de aansluiting reservoir/radiateur, (waar het aan mekaar geklemd zit) reservoir vervangen heeft dan geen zin denk ik.
Stefan bedankt voor de tekening.
Heb je toevallig ook een tekening hoe ik de radiateur eruit kan halen.

CIVICCOUPE66 (0) PRO, 14 jaar geleden

idd.reservoir is niet aanteraden om los te vervangen!
bij deze type radiateur altijd compleet vervangen.!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom compleet vervangen als ook de afdichting of het reservoir zelf los te verkrijgen is ?? onzin is het..en de dealer zegt wel meer..de klant betaald toch..

Heb hem al een paar keer vervangen,en in jaren geen problemen mee gekregen.

De dealer verkoopt liever een radiateur dan en losse pakking van een euro of 2..zo is het gewoon.

Caddy2

Ik kijk er morgen even voor ..

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Weet je zeker dat het daar ook uitkomt? Je zou het systeem eens onder druk moeten zetten voordat je die pakking ring gaat vervangen.
Kan ook zijn dat die druppel ergens anders wegkomt en daar is blijven hangen. Heb het al meerdere keren meegemaakt dat het tankje
zelf lek was en dat lek is bijna niet te zien zonder afpersen. Is niet zoeen moeilijke klus als het tankje maar een beetje los wil, anders is het een rot klus.

gr Martin

ferdiv3017 (0) PRO, 14 jaar geleden

vaak is het reservoir gescheurt kun je zo los kopen en vervangen.
komt vaker voor .ik praat dan over zo;n reservoir met vlotter
groetjes ferdiv

caddy 2 (0), 14 jaar geleden

Dan ga we maar eens beginnen met het reservoir te vervangen.
De druppels kunnen inderdaad overal vandaan komen.

dennis2079 (0), 14 jaar geleden

Ik heb dit geprobeerd en was met geen enkele mogelijkheid los te krijgen. Daarmee heb ik maar alles laten vervangen. Als dit bij U wel gaat zoveel te beter. Groeten

caddy 2 (0), 14 jaar geleden

Ik heb nog steeds niks gedaan.
Vul nog steeds een beetje bij.

Peter635csi (0), 14 jaar geleden

Misschien moet jullie eens met elkaar praten...

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Ik ga morgen toch maar een nieuwe radiateur plaatsen, begint steeds meer te lekken (kan ook niet anders)
Nou heb ik even in bmw TIS gekeken hoe of wat. maar op het eerste gezicht onde de motorkap moet ik ook de ventilator loshalen..
In TIS staat niet echt duidelijk hoe ik deze eruit moet halen.

Iemand nog een tip hoe of wat.

wederom bedankt

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hoe je de Fan moet los halen staat er ook in beschreven, kijk bij :

* Reparatie handleiding
* 17 Koelsysteem
* Subgroep 40

Of bij :

* Reparatie handleiding
* 11 Motor
* Subgroep 52

Gr Stefan

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

even een feedback,

Ik heb een scooter ongeluk gehad. rechter gezicht dik, en paar scheurjes in de schedel.
Dus niet radiateur vervangen vandaag.

Maar ik kom er uiteraat op terug.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dat is minder..

Eerst maar eens er boven op komen, en dan pas verder gaan met de auto..

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Ik heb met 1 oog gekeken in bmw TIS.
Er staat inderdaad in hoe de fan los moet.

Maar ja ik kan op moment even niks.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Vandaag eindelijk de nieuwe radiateur erin gezet.
Fan los gehaald, radiateur zat zo erin.
Alleen wat problemen gehad met het bekende ontluchten.
Lucht erin water stroomde niet

Tuinslang erop gezet totdat er water uit de ontluchtings nippels kwam.

Daarna via reservoir, beetje bij beetje water eruit gepompt en koelvloeistof erin gedaan.



maar het is gelukt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.