BMW 5-Serie: Koplampglas E39 voor én na modificatie

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: M57

Geachte forumleden,

Het rechterkoplampglas van mijn E39 2002 is bekrast. Helaas zijn de units van na de modificatie (na 2000) alleen als geheel te vervangen, deze units zijn aanzienlijk duurder dan die van voor de modificatie (tot 2000).

Ik wil daarom alleen het glas vervangen, mijn vraag is of het glasgedeelte van de units van voor de modificatie wel hetzelfde zijn als die van na de modificatie? Ik vermoed van wel maar wil zekerheid hebben voordat ik er een aanschaf.
Officieel is het glas niet los te maken van de unit maar ik heb op internet een werkwijze gevonden waarbij dat wel mogelijk is: met een ovenbehandeling van 5 minuten op 80 graden is het glas door de week geworden lijm te verwijderen.

Vast bedankt voor uw antwoord.

Rob67

Geplaatst door Rob67 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Driver21 (0), 14 jaar geleden

je wilt dus alleen de voorkant vervangen en dan een oude type erop zetten??
dan krijg je wel 2 hele verschillende koplampen links en rechts...
kan je beter ergens een 2e handse kopen...

Rob67 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor je moeite maar je hebt mijn verhaal niet begrepen of niet goed gelezen.
Of bedoel je duidelijk te maken dat het glas van de units verschillend is?

Pjotr9136 (0), 14 jaar geleden

Ik dacht dat qua maatvoering er geen verschil was,
een face lift unit past bij een oudere auto.

Je zou de bekraste unit ook nog kunnen proberen te behandelen.
Ik heb weleens gelezen dat dit een goed effect gaf,
bijgaand de link http://forums.bimmerforums.com/forum/sho...

Voor demontage enz. : http://www.bmwdiy.info/non-celis-front/i...

In het principe zou het moeten werken,

Succes,


Peter

Rob67 (0), 14 jaar geleden

Pjotr, bedankt voor je reactie. Polijsten heb ik overwogen maar de krassen zijn diep, dus dan wordt het langdurig schuren en polijsten. Als ik voor een zacht prijsje een unit van voor 2000 kan vinden en het glas daarvan overzetten ben ik heel wat sneller klaar. Hier nog even de link naar het artikel waar ik het eerder over had:
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfo...

Pjotr9136 (0), 14 jaar geleden

Ik zou zeggen, vraag bij een dealer voor de zekerheid even na of er een verschil is.
Er zijn inderdaad zat units van de eerste serie te koop, maar of daar nog veel fraais tussen zit?

Ik kan me voorstellen dat je liever vervangt dan gaat schuren.
Met een diepe kras zul je met een heel grove korrel moeten starten en dan stapgewijs tot aan hoogglans polijsten.
Misschien zit er een kunststof verwerkend bedrijf of een polijsterij bij je in de buurt, die zouden het maxinaal kunnen doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.