Heb precies 1 week geleden mijn auto terug gekregen van de garage vanwege een lekke koppakking.
Precies 4 dagen later reed ik op de snelweg ongeveer rond de 150 km/pu en plotseling begon de temp. te stijgen.
Ik schrok en reed gelijk wat rustiger.
Ik stopte en zag dat ik 2 liter koelvloeistof moest bijvullen en de slangen op spanning stonden.
Naar mijn weten lijkt mij dat ik het zelfde probleem heb.
Komt dit door de slechte montage van de pakking?
Kan ook zo de Kop zelf kapot zijn gegaan?
Maar nu mijn vraag: Wat zijn mijn kosten bij de garage nu?
Hij staat alweer bij dezelfde garage.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou mogelijk een gescheurde cilinderkop kunnen zijn,dat komt wel vaker voor bij bmw.
Maar is er een oorzaak gevonden waardoor de koppakking de eerste keer kapot is gegaan,het kan ook zijn als dat niet gevonden is dat het nu weer de oorzaak is.
Ik denk dan aan een verstopte radiateur,waterpomp of thermostaat kapot.
Hans
De radiateur, waterpomp, thermostaat functioneren allemaal goed.
Het lijkt mij gewoon weer de koppakking.
Ik denk dat de koppakking niet goed geplaatst is en vandaar weer dezelfde kuren kreeg.
Maar toen ze de kop eraf hadden gehaald heb ik nog duidelijk gevraagd of de kop nog wel goed is.
Volgens de garage was de kop helemaal in orde.
Nou ik wacht wel af.
Stel dat de kop toch kapot is kan ik de garage daarvoor aansprakelijk voor stellen?
Het lijkt mij foute montage!!
20 jaar
Op een reparatie heb je garantie,maar vaak word dit wel een touwtrekkerij.
Wij hebben wel 100 koppen eraf gehad van deze BMW diesels en altijd was de kop gescheurd en nooit,herhaal nooit de pakking zelf stuk...kop moet altijd afgeperst worden want visuele controle is niet genoeg
Nou ik heb meer nieuws,
Ben vandaag bij de garage geweest en bleek dus dat de CylinderKop toch afgeperst bleek te zijn en opnieuw gevlakt.
Dus het zal mij benieuwen wat het toch zal zijn.
Morgen zullen ze het openhalen en bekijken wat de probleem is.
Ben benieuwd.
Wordt vervolgd
20 jaar
cilinderkop altijd laten vlakken en afpersen zoals arnold zegt .
Toch niet een te dunne koppakking gebruikt..er zijn geloof ik 3 verschillende diktes en als de kop gevlakt is met een dunne pakking krijg je wel erg veel compressie met als gevolg dat idd pakking er tussenuit vliegt..verkeerde kopbouten gebruikt kanook nog..
Dus dat kan ook nog Arnold dat er dus niet goed opgelet is.
Ben benieuwd wat de conclusie zal zijn als ze hem losschroeven.
Maar Arnold het is toch niet zo dat dan alsnog de Cylinderkop beschadigd kan zijn?
20 jaar
Nou dat weet ik zo nog niet!wel een [te]hoge druk gehad natuurlijk..[kan..hoeft niet]
Echt pech hebben!!!
De Motoronderblok zit een klein scheurtje in.
Echt balen!!!
20 jaar
Aiii,dat is k.. heb wel onderblokjes liggen maar of ze goed zijn.....kosten wel weinig,laat maar horen als je er wat aan hebt,gr Arnold
He ja Arnold laat mij weten of ze in orde zijn dan haal ik hem desnoods bij jou morgen op.
Alvast bedankt.
20 jaar
Arnold kun je mij op dit nummer bellen ?
Moet namelijk heel snel dat onderblokje hebben.
Mijn nummer: 06-51117810
Charly.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar