betreft een 520 op LPI ,met ongeveer 220 000 km op de teller.
cilinderkoppakking is vervangen omdat de motor warm liep.dit is de tweede keer volgens de vorige eigenaar was deze al eens vervangen .dus nog eens lektest gedaan en de 4 de cilinder zat met een te groot verlies.dus cilinderkoppakking vervangen en cilinderkop laten vlakken.bij het verwijderen de schroefdraad in de motorblok losgekomen van gaten rond de 4de cilinder. blok weggedaan en nieuwe draad in gemonteerd door revisie bedrijf.dus alles gemonteerd en alles is enkele weken goed geweest tot voorkort er een inwendig waterverlies aan het licht kwam .nu moeten we elke week water bijvullen .
wie weet er raad .ik vind het raar dat het al de tweede keer was dat de culasse eraf moest ,zou er ergens een scheurtje in de cilinderkop zijn .
graag jullie advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar had je verlies bij je lektest enkele weken geleden?
In het koelwater of langs de segmenten of kleppen ?
Had je cilinderkop niet laten testen ??
Loopt hij nu nog warm of enkel waterverbruik??
Kan je het water onder druk zetten en met een optiscope in de motor kijken langs de bougiegaten ??
volgens de klant lekt hij toch nog water uitwendig,dus ziet er positief uit ,ga vrijdag eens druk opzetten en kijken .
cilinderkop was getest en in orde,loopt warm als het waterniveau te laag komt ,normaal als je een lek hebt he.terug vullen en weer een week in orde.
ik laat nog iets weten
alvast bedankt voor je reactie eric
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar