Hallo allemaal,
Ik heb een bmw 320i ecoupe e36 van het bj 1993, als ik het koppelingpedaal intrap beginty deze te ratelen en te trillen, wat dus wijst dat ik het koppeling systeem moet vervangen, heeft iemand ervaring waarbij ik moet nadenken als ik alles open haal? ik weet wat ik vervangen moet: druklager, drukgroep, koppelingsplaat. het gaat me er alleen om dat ik niet voor verrassingen kom te staan als ik de versnellingsbak verwijder.
En heeft iemand enig idee wat ik betaal voor een gereviseerde set voor deze auto?
Bij voorbaat dank
Groeten Dennis.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je de prijs wil weten kijk dan op h-base en daar vind je dat zo.
normaal gesproken heb je aan het voor genoemde genoeg hoor.
groetjes jan.
Trillen kan van de koppeling komen, slappe veren in de plaat bv, maar ook kan het vliegwiel het probleem zijn..
Ik zou er gewoon mee blijven rijden, kan geen kwaad, kan alleen irritant zijn.
Als je de boel eraf haalt, controleer dan gelijk de krukaskeerring en die van de bak op lekkage, als de bak er toch af moet heb je de hardyschijf ook in handen, controleer deze eens, mocht het nodig zijn kun je die gelijk mee vervangen want deze veroorzaken ook vaak problemen.
Gr Stefan
14 jaar
Kunnen die veren ook weer gespannen worden want ben toch van plan om alles los te halen, heb hiervoor een 325i e30 gehad en daar had ik hetzelfde probleem en ook alles vervangen en het probleem was opgelost met een revisie set, maar dit is weer een ander type auto en motor en zitten bij dit blok ook van die torx bouten waar je bijna niet bij kunt komen? en wat is beter? een revisie set of toch gewoon nieuw halen? of is dat weg gegooid geld want een revisie set scheelt al snel een hoop geld!
En het is zeker iritant want dat pendaal trilt als de ziekte en hoor de versnellingsbak ook bonken met overschakelen
gr. Dennis
14 jaar
Die bouten op de bak zijn ook van die Torx..
Bonken kan iets anders zijn, denk aan de aandrijving / aandrijflijn..Maar ook je hardyschijf zoals ik al zei kan dat veroorzaken.
Ik zou niet gaan klooien met andere dingen maar gewoon een nieuwe set kopen, vind de prijs nog meevallen, dalijk doe je wat anders, is het nog niet goed en kan weer de boel uit elkaar, dan kost het 2 x tijd en een hoop extra geld wat niet nodig hoeft te zijn..
Gr Stefan
14 jaar
Heb een nieuwe set gehaald en gemonteerd en is weer opgelost, het bonken kwam omdat hij slipte en de touren opliepen met optrekken, was dus niet de aandrijflijn of hardyschijf.
Wat een werk pffff hahaha.
Bedankt voor de tips en info
Mvg Dennis
14 jaar
Snel gedaan Dennis,
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar