hallo iedereen,
ik zit met een zeer merkwaardig probleem. ik heb vorig jaar mijn auto laten chippen met een ecu-herprogrammering. ik heb een 330d e46 met 184 pk en 390Nm. na de tuning was dit 212 pk en 450Nm. drie weken waren er geen problemen. maar toen begon de koppeling te slippen. ik heb de koppeling toen laten vervangen zonder nieuw vliegwiel. bleef slippen. tuning laten verwijderen. bleef slippen. hydraulische pompcilinder van de drukgroep vervangen. bleef slippen. geleidehuls voor druklager tegen de drukgroep. bleef slippen. CDV of sperventiel er tussenuit. bleef slippen. zwaardere drugroep van sachs. BLIJFT SLIPPEN!!!!!
wat kan ik nog vervangen;
-vliegwiel??
-hydraulische pompcilinder Koppelingspedaal ??
zit het probleem ergens anders? storing ecu? storing ergens anders?
ALLES is welkom.
Alvast bedankt
Gr Jimmy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens mij moeten deze drukgroepen voorgespannen worden
informeer maar eens bij je sachs leverancier er is daar speciaal gereedschap voor
op het bmwportal forum.. is waarschijnlijk ook iemand met hetzelfde probleem. Precies hetzelfde situatie en enige wat nog overbleef ter vervanging was het vliegwiel.
13 jaar
@ vegito; da kan goe zijn, da ben ik ook :-) Je kan je niet voorstellen wat ik hier al voor gedaan heb. Sommige mensen moeten mij echt beu gehoord zijn :-)
@ asx; kan kloppen. heb er hier al iets over gelezen. maar dan zou ik het altijd hebben bij veel gas geven. Ik denk bij ongeveer 4 op de 10 keer dat ik vanuit lage toeren herneem (gaspedaal plat) vanuit 3,4 en 5de versnelling dat bij het moment dat de auto zou moeten gààn, de toerenteller en de motor richting de limiet gaan maar ik niet...
ik los de gas, duw terug plat (soms slipt ie dan nog eens) en anders krijg je het verwachtte effect. een duw in de rug die bijft duren tot 200..
het is zo een raar probleem dat je echt eens zou moeten meerijden om dit te begrijpen. het is té onlogisch om te kunnen uitleggen. ik probeer :-)
Dan wel, dan niet, dan zeer veel, 14 dagen niets, dan weer effe, dan weer veel, dan weer drie dagen niets,...............................................
Snap je??
Het is een hoofdbreker, maar nu even genieten. Ga van mijn vakantie genieten.
hartelijk bedankt
Maar je mag nog altijd met ideeën komen :-)
13 jaar
Hoe is die plaat gemonteerd? Als ie de eerste keer verkeerd is gemonteerd (Wat vaak gebeurt), dan gaat ie heel snel weer slippen zeker als je een motor hebt gechipt. Als je na verloop de oude software er weer opzet dan is de koppeling intussen al goed versleten kan kan ie ook met minder vermogen gaan slippen.
Koppelingsplaat moet voorgespannen gemonteerd worden en niet door eerst de snapplaat eruit te halen en hem op de oudewetse manier te centreren.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar