Hallo,
ik heb een Bmw 320i benzine,
het probleem luit als volgt.
kwam zonder uit het werk, en onderweg begint de tempratuur op te lopen.
tot in het rood! en de kachel werd ook niet meer warm toen.
toen hebben we er de volgende dag een andere termostaat in gezet + termostaat huis.
maaar nog steeds niet goed.
de radiateur word bovenop wel warm.
maar van onderen niet. en de onderste slang ook niet.
dus kan het de waterpomp zijn? die kapot is?
dat hij het water niet rond pompt?
mvg de vries.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Ik heb exact hetzelfde gehad. Bij mij zat de rotor die het water rondpompt los op de as van de waterpomp.
Als ik jou was zou ik de motor niet meer laten lopen ivm stukken kunststof die in het koel systeem kunnen belanden.
Als het goed is kun je de waterpomp eruit krijgen door in twee speciale gaatjes met schroefdraad een boutje te draaien. De waterpomp wordt er dan uitgedrukt. (nadat je natuurlijk de normale moeren hebt losgedraaid)
Het schijnt dat men toendertijd op voorhand een groot deel van de waterpompen met kunsstof rotors heeft vervangen door die van metaal...
Alhoewel die van mij het nog 330.000 km had volgehouden...
Sierd,
Ik zou inderdaad eerst controleren of de waterpomp nog werkt, kijk eens of het water nog circuleerd, klinkt als een defecte waterpomp, rij er maar even niet meer mee en laat hem niet te vaak in het rood komen, voor je het weet sta je langs de kant van de weg stil met een gescheurde kop.
Ook zo belangrijk is dat je de auto goed doet ontluchten, vaak is het een probleem bij de 6 cilinders..
Gr Stefan
13 jaar
Zelfde probleem gehad, schoepen van de waterpomp afgebroken.
Ontluchten,
Koelvloeistof via bovenste slang bijvullen totdat er vloeistof uitkomt, slang terug monteren en resevior bijvullen tot bovenaan.
Auto even laten lopen en zo nodig weer bijvullen, daarna warm laten draaien met de verwarming op warm, ontluchtings nippels open draaien en de motor 4000 toeren laten draaien totdat er vloeistof uit de nippels komt.
Zorg dat je voldoende vloeistof uit de ontluchtings nippels laten weg lopen, want het resevior was tot boven aan gevuld.
Verwarming MOET warm worden anders is er niet goed ontlucht
Als de auto is afgekoeld vloeistof peil nakijken.
gtrz
13 jaar
en ja, ook hier het probleem gehad (325i Vanos 1993) waterpomp kapot schoepen afgebroken, gelukkig alles terug kunnen vinden in het huis van de waterpomp.
vervangen voor een met stalen schoepen.
ontlucht als boven omschreven.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar