BMW 3-Serie: koppeling trapt door

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine

Goededag,

ik heb sinds 3 weken een bmw 316i hij loopt lekker alleen de koppeling is sinds gister kapot, als ik de koppeling indruk dan trap ik in ´t niets. ik kan dus ook niet als de motor gestart is naar de 1 ofzo schakelen. weet iemand wat voor probleem dit is, hoe dit verholpen kan worden, en wat de prijs daarvan zal zijn?

Alvast bedankt voor alle hulp

ericrademakers

Geplaatst door ericrademakers (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

vegito (0), 16 jaar geleden

ik vermoed je hulp koppeling cilinder is stuk. Komt vaak voor, denk misschien (als je handig bent) het beste zelf kan vervangen. Check even je remvloeistof hoeveel het is.

ericrademakers (0), 16 jaar geleden

Helaas ben ik niet handig, remvloeistof is nog in orde. bedankt voor de informatie es zoeke naar handige mensen.

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

hebben deze types geen koppeling kabel?

vegito (0), 16 jaar geleden

Hmm.. welke type is het e36..? of e30.

ericrademakers (0), 16 jaar geleden

e30

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

moet je even kijken of bij de je remreservoir aan de rechter zijkant achterop een leiding ziet zitten(meestal een rubberen met gevlochten omhulsel) ik heb er hier een staan en die leiding is blauw,als die er zit heb je een hydraulisch bediende koppeling

vegito (0), 16 jaar geleden

Inderdaad, ik was een beetje verward met de e36 en e30.. zoals robby omschrijft is het inderdaad een hydraulisch bediening.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

als je hulpcilinder lekt loopt altijd de vloeistof naar buiten en is dit waar te nemen en dan heb je remvloeistof verlies,als je hoofdcilinder lekt (bij je pedaal)dan is dit niet altijd zichtbaar omdat de lekkage inwendig is dan sijpelt de vloeistof langs de cup af,en blijft de vloeistof in het circuit,of de buiten keerring moet er ook uit liggen dan is je cilinder zijknat,maar je drukgroep kan er ook uit liggen,als je nu je leiding bij je hulpcilinder een beetje losdraait of ontluchtinsnippel is beter.en je pompt met je pedaal spuit er dan vloeistof uit??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.